Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Wzrost wskaźnika ufności konsumenckiej to efekt m.in. dobrej kondycji gospodarki

Wzrost wskaźnika ufności konsumenckiej jest efektem bardzo niskiego bezrobocia, zapowiedzi wzrostu płacy minimalnej, a także dobrej, jak na razie, kondycji naszej gospodarki - mówi PAP Tomasz Zjawiony z Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Wzrost wskaźnika ufności konsumenckiej to efekt m.in. dobrej kondycji gospodarki
fot.PTWP

Autor: PAP
Data: 19-09-2019, 17:26

Zjawiony odniósł się w ten sposób do danych Głównego Urzędu Statystycznego, zgodnie z którymi odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do sierpnia. Wzrósł bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej.

Na nastrój Polaków, jak powiedział prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, będą też dobrze wpływały uruchamiane przez rząd programy dotyczące rozbudowywania sfery socjalnej. "Zmierzają do tego, żebyśmy mogli niedługo osiągać poziom +socjalu+ niemal taki, jak w krajach zachodnioeuropejskich. Zobaczymy, jak te zapowiedzi zadziałają w praktyce, ale to mocno wpływa na poczucie satysfakcji i dobrą ocenę rzeczywistości przez obywateli" - zaznaczył.

Zjawiony wskazał też na bardzo dobrą, "na ten moment" kondycję polskiej gospodarki. "Jeszcze dobrą, bo to co się dzieje za naszą zachodnią granicą, gdzie gospodarka zwalnia, niedługo zacznie się przekładać również na naszą rzeczywistość" - podkreślił.

Dodał, że wzrost wskaźnika ufności konsumenckiej to również efekt aktualnego "bardzo niskiego bezrobocia na rynku, w którym pracownicy czują się komfortowo".

Według niego na nastroje konsumentów wpływają też zapowiedzi o podwyższeniu od 2020 r. płacy minimalnej. "Wyższe wynagrodzenia minimalne zaczną niedługo zmieniać nastroje przede wszystkim wśród przedsiębiorców, ale pracownicy będą dalej oceniali to jako pozytywne działania".

Zjawiony powiedział, że firmy zajmujące się np. sprzątaniem czy gospodarką odpadami, w których obowiązują kontrakty wieloletnie, przy podnoszeniu pensji minimalnej zostają "w dość znaczny sposób obciążone tymi kosztami". "Będzie więc zapewne potrzeba zbudowania systemu umożliwiającego renegocjację takich umów pomiędzy samorządem a przedsiębiorcą i wsparcia rynku narzędziami, które spowodują, że te propozycje nie staną się powodem problemów przedsiębiorców, a w konsekwencji problemów gospodarczych" - ocenił.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

gospodarka RSS ALERT    /    wskaźnik ufności konsumenckiej RSS ALERT    /    nastroje konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.173.45
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.