Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

X FRSiH: Start-upy w branży spożywczej i handlowej – możliwości i bariery rozwoju (pełna relacja)

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 17:47
X FRSiH: Start-upy w branży spożywczej i handlowej – możliwości i bariery rozwoju (pełna relacja)
Start-upy w branży spożywczej i handlowej – możliwości i bariery rozwoju

Start-up w branży spożywczej to innowacja odmieniana przez wszystkie przypadki - produkt, opakowanie, wizja rozwoju biznesu, dystrybucji, zarządzania. Jednak nie wystarczy mieć dobry pomysł, aby osiągnąć sukces. Trzeba doskonale zbadać rynek, stworzyć szczegółowy plan rozwoju biznesu i konsekwentnie go realizować - wynika z debaty pt. "Start-upy w branży spożywczej i handlowej – możliwości i bariery rozwoju", która odbyła się w ramach X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Czym jest start-up dla branży spożywczej. Czytając słownikową definicję „Start-up – przedsiębiorstwo lub tymczasowa organizacja stworzona w celu poszukiwania modelu biznesowego, który gwarantowałby jej rozwój” i wiele publikacji czy artykułów o przykładowych start-upach, sektor ten szybko kojarzy się raczej z technologiami i takimi branżami jak IT, e-commerce czy po prostu z wynalazkami przyszłości. A przecież jedzenie jest czymś powszechnym i każdy z nas musi korzystać z produktów spożywczych na co dzień. Czy zatem start-up dla spożywki to po prostu innowacja? Ale z kolei czym może być ta innowacja? Jak ona się objawia?

COŚ CZEGO JESZCZE NIE BYŁO

Zdaniem Jacka Sadowskiego, prezesa DEMO Effective Launching – firmy, która kreuje marki i nowe produkty, start-up w branży spożywczej to innowacja, nowa idea produktu, wizja, która przynajmniej stworzy nową kategorię lub nowy model konsumpcji i stanie się z niszowego - masowym produktem. - Jednak te organizacje start-upowe pracują zupełnie inaczej niż duże firmy, które mają zupełnie inne podejście do wprowadzania nowych produktów – mniej entuzjazmu, więcej przygotowań, badań, ludzi zaangażowanych w projekt – dodał.

- Rynek spożywczy jest rynkiem tradycyjnym. Trudniej jest wprowadzić na rynek coś czego jeszcze nie było. W branży nowych technologii czy IT wszystko zmienia się o wiele szybciej, produkt zaraz po debiucie staje się już przestarzałym technologicznie. Na rynku spożywczym też widzimy sporo zmian, ale są one bardziej płynne. Dla przykładu – o trendzie naturalnej żywności mówi się od ponad 20 lat i stale jest to nośny temat, wokół którego powstają i będą powstawać nowe produkty. Można założyć, start-upy w branży spożywczej opierają się na technologiach, które sprawiają, że produkty stają się bardziej naturalne – komentował Jacek Sadowski.

I zastanawiał się, gdzie jest ta nisza, która na razie jest tylko niszą, a za kilka lat będzie mainstreamem?

- Istnieją dwie drogi rozwoju dla start-upu. Pierwsza to stworzenie nowej kategorii, co zaowocuje byciem jej liderem, a druga to wskoczenie na falę i wejście w kategorię, która już szybko rośnie. Nie zawsze trzeba być na podium. Pozycja wicelidera także daje dobre marże, ale jest mniej ryzykowna – mówił Jacek Sadowski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH