Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Yes, we can!

  • Autor: Andrzej Gantner
  • Data: 21-01-2009, 12:48

Po ponad trzech latach od momentu, kiedy Związek Polskie Mięso złożył w resorcie rolnictwa projekt o utworzeniu funduszu promocji mięsa, który stał się „natchnieniem" dla ówczesnych urzędników do stworzenia projektu ustawy o funduszach promocji artykułów rolno spożywczych, rząd zatwierdził wreszcie finalny projekt ustawy.

Projekt, który przynajmniej, co do głównej idei odzwierciedla założenia kompromisu wypracowanego pomiędzy organizacjami rolniczymi i organizacjami przetwórstwa. W sumie jest to historyczna chwila, gdyż sytuacje w których rolnictwo i przemysł potrafią się dogadać i skutecznie współpracować są raczej rzadkie.

Historia tej ustawy jest naprawdę ciekawa i obfitująca w wiele niespodziewanych zwrotów sytuacji. Począwszy od buńczucznych zapowiedzi Leppera, że ustawę wprowadzi i już, poprzez kolejne próby przepchnięcia „po cichu" starego projektu, naciski tzw. działaczy na niepokornych, obietnice uwzględnienia kompromisu, złamanie obietnic, wojnę medialną, i w końcu ostre ale rzeczowe rozmowy z obecnym kierownictwem resortu. Historia ta pokazuje, że warto być upartym, warto walczyć nawet jeżeli pozornie jest to walka Dawida z Goliatem. Warto również być lojalnym wobec zawartych porozumień i osób z którymi się współpracuje. Warto wierzyć w siebie i w to, że razem można zmienić praktycznie wszytko.

Można powiedzieć, że efekty walki o ustawę są wielowymiarowe i nie dotyczą tylko ewentualnych funduszy i projektów, które dzięki nim zostaną zrealizowane. Efektem jest również to, że udało się przekonać resort, że to co dobre dla gospodarki żywnościowej jest też dobre dla resortu. Sukces może więc mieć wielu ojców i nie ma w tym nic złego. Co prawda teraz okaże się, że tych ojców jest znacznie więcej niż było w rzeczywistości, ale w sumie nie ma to większego znaczenia. Może i dla nich będzie to jakaś lekcja na przyszłość.

„Yes, we can!" to hasło nowego prezydenta (niestety nie naszego) USA. W wolnym tłumaczeniu oznacza po prostu „uwierzmy w siebie, w swoje możliwości". To dobre hasło na trudne czasy, a takie przecież nas czekają. Stanowczo lepsze niż popularne w Polsce „to niemożliwe".

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • AT 22-01-2009, 10:41:
Poczekamy - zobaczymy. Chwalony przy każdej okazji fundusz w mleczarstwie nie na wiele się zdał, kiedy przyszły kłopoty. Jasne, że eksport jest w interesie producenta. Ale czy korzyści nie odnosi także rząd i gospodarka i społeczeństwo? Czy byłby to tak wielki wydatek dla budżetu, gdyby z niego promować krajowe wyroby? W końcu te pieniądze były by także z podatków producentów.
  • XYZ 21-01-2009, 16:56:
Chcesz opodatkować dodatkowo ogrodników i pienądze dzielić przez fikcyjnych działaczy związkowych.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH