Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

YouTube blokuje reklamy targetowane w treściach dla dzieci

YouTube blokuje możliwość emisji reklam targetowanych w oparciu o dane osobowe w treściach przeznaczonych dla dzieci. Materiały te nie będą również zawierały sekcji komentarzy. Zmiany wdrożone w serwisie to część ugody z Federalną Komisją Handlu (FTC).


Autor: PAP
Data: 07-01-2020, 17:14

Ugoda z FTC dotyczy przestrzegania przez należący do Google'a serwis zapisów obowiązującego w USA na poziomie federalnym prawa ochrony prywatności i danych osobowych dzieci w internecie (Children's Online Privacy Protection Act, COPPA). YouTube zapowiedziało, że zmiany będą miały "znaczące konsekwencje biznesowe" ze względu na obniżenie przychodów pozyskiwanych przez serwis z reklam.

W ramach ustaleń pomiędzy stronami zdecydowano też, że każdy, kto ogląda treści przeznaczone dla dzieci poniżej 13 roku życia będzie traktowany przez serwis jako osoba w tym wieku, niezależnie od rzeczywistego profilu użytkownika.

Ugoda zawarta z FTC we wrześniu ubiegłego roku kosztuje platformę 170 mln dolarów.

Jak pisze serwis The Verge, YouTube wciąż nie jest w stanie stworzyć spójnej definicji treści przeznaczonych dla dzieci. Federalna Komisja Handlu USA określa kategorię tych materiałów wideo jako treści o tematyce takiej jak zabawki, gry, bohaterowie dziecięcy itd.

Należąca do Google'a platforma informuje z kolei na swoim blogu, że w określeniu tego, czy dane nagrania kierowane są do dzieci, czy nie, pomaga m.in. sztuczna inteligencja. Serwis może również samodzielnie oznaczać nagrania na podstawie ich analizy jako przeznaczone dla najmłodszych nawet wówczas, gdy nie zrobi tego ich autor.

Amerykańska regulacja COPPA zabrania śledzenia w internecie i profilowania na potrzeby reklamy dzieci w wieku lat 12 i młodszych. Przy zawarciu ugody z FTC YouTube nie przyznało się do żadnego naruszenia obowiązującego w USA prawa. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

YouTube RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    dzieci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.