Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Z usług dietetyków najczęściej korzystają młodzi Polacy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2017, 14:06
Z usług dietetyków najczęściej korzystają młodzi Polacy

Co dziesiąty Polak przyznaje, że w ciągu ostatnich dwóch lat korzystał z usług dietetyka lub z poradni dietetycznej. Wśród tych osób jest niemal dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn, a także trzykrotnie więcej ludzi młodych niż tych po 40-tym roku życia. Przy wyborze dietetyka najbardziej pomocne są opinie znajomych. Co trzecia konsultacja dietetyczna odbywa się online – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Co piąty młody Polak w wieku do 24 lat, przyznaje, że korzysta lub korzystał z indywidualnego, rozpisanego przez dietetyka planu posiłków. Odsetek ten istotnie spada wśród osób powyżej 40-tego roku życia.

Mimo iż w relacji z dietetykiem dominuje kontakt osobisty (59 proc.), to niemal co trzecia konsultacja dietetyczna odbywała się online (29 proc.). Część osób przyznaje (12 proc.), że korzystała zarówno z porad online jak i z kontaktu bezpośredniego.

Wybierając dietetyka, respondenci zdecydowanie najczęściej kierują się opiniami znajomych.

- Usługi dietetyków są stosunkowo mało popularne wśród ogółu Polaków. Z naszego badania wyraźnie wynika, że najczęściej z profesjonalnych porad korzystają ludzie z najmłodszej grupy wiekowej. Usługi te są także znacznie bardziej popularne wśród kobiet, niż wśród mężczyzn. Z czego może to wynikać? Obserwując portale społecznościowe wyraźnie widoczny jest, zwłaszcza wśród osób młodych, kult ciała. Wiele osób zajmujących się zawodowo dietetyką promuje swoje usługi i udziela porad właśnie w mediach społecznościowych. Wydaje się też, że usługi dietetyczne stają się coraz bardziej dostępne i przez to są również tańsze. Połączenie tych kilku czynników może powodować, że wśród młodych dorosłych popularność tego typu usług jest największa – mówi Sonia Łoszewska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

- Warto też zwrócić uwagę na to, jak duża w tej kategorii usług jest siła rekomendacji. Dietetycy, którzy chcieliby pozyskać nowych klientów przede wszystkim powinni stawiać na lojalność i zadowolenie tych, którzy już korzystają z ich usług – dodaje.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na reprezentatywnej próbie N=502 respondentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 213) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH