Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Z usług dietetyków najczęściej korzystają młodzi Polacy

Co dziesiąty Polak przyznaje, że w ciągu ostatnich dwóch lat korzystał z usług dietetyka lub z poradni dietetycznej. Wśród tych osób jest niemal dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn, a także trzykrotnie więcej ludzi młodych niż tych po 40-tym roku życia. Przy wyborze dietetyka najbardziej pomocne są opinie znajomych. Co trzecia konsultacja dietetyczna odbywa się online – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Z usług dietetyków najczęściej korzystają młodzi Polacy

Co piąty młody Polak w wieku do 24 lat, przyznaje, że korzysta lub korzystał z indywidualnego, rozpisanego przez dietetyka planu posiłków. Odsetek ten istotnie spada wśród osób powyżej 40-tego roku życia.

Mimo iż w relacji z dietetykiem dominuje kontakt osobisty (59 proc.), to niemal co trzecia konsultacja dietetyczna odbywała się online (29 proc.). Część osób przyznaje (12 proc.), że korzystała zarówno z porad online jak i z kontaktu bezpośredniego.

Wybierając dietetyka, respondenci zdecydowanie najczęściej kierują się opiniami znajomych.

- Usługi dietetyków są stosunkowo mało popularne wśród ogółu Polaków. Z naszego badania wyraźnie wynika, że najczęściej z profesjonalnych porad korzystają ludzie z najmłodszej grupy wiekowej. Usługi te są także znacznie bardziej popularne wśród kobiet, niż wśród mężczyzn. Z czego może to wynikać? Obserwując portale społecznościowe wyraźnie widoczny jest, zwłaszcza wśród osób młodych, kult ciała. Wiele osób zajmujących się zawodowo dietetyką promuje swoje usługi i udziela porad właśnie w mediach społecznościowych. Wydaje się też, że usługi dietetyczne stają się coraz bardziej dostępne i przez to są również tańsze. Połączenie tych kilku czynników może powodować, że wśród młodych dorosłych popularność tego typu usług jest największa – mówi Sonia Łoszewska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

- Warto też zwrócić uwagę na to, jak duża w tej kategorii usług jest siła rekomendacji. Dietetycy, którzy chcieliby pozyskać nowych klientów przede wszystkim powinni stawiać na lojalność i zadowolenie tych, którzy już korzystają z ich usług – dodaje.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na reprezentatywnej próbie N=502 respondentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

dieta RSS ALERT    /    dietetyka RSS ALERT    /    Sonia Łoszewska RSS ALERT    /    ARC Rynek i Opinia RSS ALERT    /    dietetycy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.22.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.