REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Za 20 lat "Made in China" może stać się symbolem wysokiej jakości

  • Autor: PAP
  • Data: 17-06-2012, 17:32

Chińczycy kupują coraz więcej i są gotowi płacić nawet wysokie sumy za dobrej jakości towary. Niestety producenci nie doceniają rodzimego konsumenta i dawnym zwyczajem dzielą swoje towary na lepsze, kierowane na eksport, i gorsze na rynek wewnętrzny.

REKLAMA

Według danych statystycznych Chińskiego Urzędu Statystycznego chiński rynek konsumpcyjny jest po USA drugim co do wielkości rynkiem świata. Konsumpcja rośnie zwłaszcza w segmencie towarów luksusowych. Stare przyzwyczajenia producentów chińskich powodują jednak znaczne zawężenie popytu na rodzime artykuły, gdyż nie spełniają one wymagań konsumentów. Takie wnioski zamieszczone są w raporcie Amerykańskiej Izby Handlowej z początku czerwca.

Z raportu wynika również, że Chińczycy coraz większą wagę przykładają do zdrowia i jakości życia. Zniechęceni złą jakością produktów rodzimych często wyjeżdżają za granicę i tam kupują markowe wyroby. Zagraniczni producenci dbają o jakość swoich towarów, co daje gwarancję udanego zakupu. Autorzy raportu podkreślają również, że Chińczycy nauczyli się cenić jakość. Są gotowi płacić wysoką cenę, ale mają już coraz wyższe wymagania.

Z najnowszej pracy "Przyczyny niskiej wartości marki - Made in China" prof. Ji Yuna z Singapuru wynika, że producenci chińscy nie przyzwyczaili się do rosnących szybko wymagań rodzimego konsumenta i dla nich nadal najważniejszy jest zysk, który mają z produkcji masowej dla klienta o niskich i średnich potrzebach. Przy wyrobach luksusowych nadal dzielą rynek na wewnętrzny - ich zdaniem mniej wymagający i zagraniczny - o wysokich standardach jakości.

Afera dotycząca jakości herbaty Lipton sprzed kilku lat jest typowym przykładem traktowania rodzimych konsumentów jako rynku drugiej kategorii. Zysk jest podstawowym motywem działania chińskich przedsiębiorstw i dopóki nie wzrośnie świadomość konsumentów, dalej tego typu przypadki będą normą powszechnie stosowaną - pisze prof. Ji Yun we wnioskach końcowych swojej pracy.

Dodaje również, że Japończycy potrzebowali na poprawę jakości 30 lat, Koreańczycy również 30 lat, a Chińczycy już powoli odrabiają dystans do tych krajów. Za kolejne 20 lat "Made in China" może stać się symbolem wysokiej jakości.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 522) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH