REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zakaz wprowadzania konsumenta w błąd został rozszerzony na treści reklamowe

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 15-01-2015, 09:57

Ponad 100 tys. zł może wynieść kara pieniężna nałożona na firmę wprowadzającą do obrotu żywność nieprawidłowo oznakowaną. Wprowadzone 13 grudnia 2014 roku rozporządzenie UE rozszerza jednak zakres odpowiedzialności. Sankcje mogą dotyczyć nie tylko producentów, ale i np. właścicieli sklepów internetowych oferujących żywność.

REKLAMA

„Konsekwencje nieprzestrzegania przepisów mogą być dotkliwe, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorców. Właściwy inspektor Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHAR-S) może nałożyć karę nawet w wysokości przekraczającej 100 tys. zł (trzydziestokrotność przeciętnego wynagrodzenia brutto za poprzedni rok). Jednak wysokość tej kary może być wymierzona do pięciokrotnej wartości brutto zakwestionowanej ilości żywności" - wyjaśnia Remigiusz Pytlik, adwokat z Adwokackiej Spółki Partnerskiej Malczewski Stoczczak Matyaszczyk, partner SHOS.PL.

Rozporządzenie 1169/2011 zawiera przepisy pozwalające na wykorzystanie już wyprodukowanych opakowań do wyczerpania zapasów, z czego skwapliwie korzystają przedsiębiorcy. „To dość ryzykowna droga - nowe przepisy dotyczą nie tylko rozmiaru czcionki czy zawartości informacyjnej opakowania, ale przede wszystkim zabraniają wprowadzania konsumenta w błąd, np. poprzez sugerowanie innego, niż faktyczny, kraju pochodzenia" - dodaje.

„Największą zmianą, bo z punktu widzenia przedsiębiorcy najtrudniejszą do wdrożenia, jest rozszerzenie zakazu wprowadzania w błąd na reklamy oraz sposób prezentacji produktów. To oczywiście duże wyzwanie, ale i szansa na opracowanie lepszych, bardziej czytelnych treści promocyjnych, począwszy od opakowań, przez reklamy, po materiały POS" - mówi Kamila Radomska-Woźniak, właścicielka agencji Nonoproblemo, partner SHOS.PL. Jednocześnie radzi, aby przed podjęciem decyzji o zmianie opakowania, przeprowadzić jego weryfikację pod kątem zgodności z nowymi przepisami.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH