Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zakupy grupowe receptą na kryzys

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 19-09-2011, 13:54

Zakupy grupowe najnowszym sposobem na zwiększanie konkurencyjności i pozyskanie nowego biznesu podczas spowolnienia gospodarczego

Niepokoje na światowych rynkach walutowych oraz pogarszające się nastroje polskich konsumentów skłaniają przedsiębiorców do zmiany dotychczasowej strategii biznesowej ich firm. Jednym ze sposobów nie tylko na zwiększenie konkurencyjności, ale i zwiększenie udziałów w rynku podczas niesprzyjającej koniunktury może być współpraca z portalami zakupów grupowych. Korzyści płynące z takiej kooperacji to między innymi możliwość intensyfikacji działań marketingowych bez nadwyrężania własnego budżetu oraz okazja do pozyskania nowych klientów. Dla wielu firm sektora MSP to realna szansa nie tylko na przeczekanie spowolnienia gospodarczego, ale również na wzrost.

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynkach finansowych to jeden z czynników mających największy wpływ na spadający poziom krajowej konsumpcji. Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego za lipiec 2011, sprzedaż detaliczna w ubiegłym miesiącu wzrosła o 8,2% wobec spodziewanych 10%. Nie najlepiej przedstawiają się również dane za czerwiec bieżącego roku - według informacji GUS sprzedaż zwiększyła się o 10,9%, a nie jak przewidywano - o 11,8%. Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, określający tendencje do zakupów, spadł o 10,6% rok do roku. Zdaniem niektórych ekspertów, w III kwartale bieżącego roku polska gospodarka stanie w obliczu spowolnienia gospodarczego, które negatywnie odbije się na kondycji krajowych przedsiębiorstw.

Niekorzystny okres koniunkturalny skłania polskie firmy do dostosowania swojej strategii do zmieniających się nastrojów konsumenckich. Przedsiębiorcy, aby przetrwać na rynku, poszukują innowacyjnych rozwiązań biznesowych i są bardziej otwarci na nowe metody pozyskiwania odbiorców. Na szczególną uwagę zasługują zwłaszcza przedsiębiorstwa z sektora MSP.

- Na spowolnienie gospodarcze najszybciej mogą zareagować właśnie niewielkie firmy mające bezpośredni kontakt ze swoimi klientami. Podstawą sukcesu jest odpowiednia modyfikacja strategii cenowej i marketingowej oraz wybór najbardziej skutecznych kanałów dystrybucji towarów i usług - przekonuje Marcin Mikołajczyk współzałożyciel i członek zarządu serwisu Gruper.pl Zdaniem ekspertów, przedsiębiorstwa, które w czasie spowolnienia ekonomicznego zdecydują się na obniżenie cen towarów lub usług, mogą liczyć także na zwiększenie swoich udziałów w rynku.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • czlowiek 30-09-2011, 15:17:
Na pewno jest to jakieś rozwiązanie dla firm, zapewne nie wszystkich, ale głównie tych, które mają działalnośc sezonową albo dopiero wchodza na rynek. Reklama w takich serwisach jak fastdeal czy groupon - mailing do osób liczonych w mln to na pewno niezly kop dla biznesu. Tylko trzeba oferować wartość, a nie tylko próbować pozbyc się niechcianych produktów. :/
  • w temacie 20-09-2011, 18:48:
Zgadzam się z tezą, chociaż wiem, że dla niektórych może się wydawać kontrowersyjna - ale to pewnie dlatego, że branża zakupów grupowych jest w Polsce dosc nowa (ponad rok). A zgadzam sie dlatego, bo sam jestem kupujacym i wiem, ze jesli oferta jest ok i - co najwazniejsze - obsluga w danej knajpie etc, czyli to co jest w gestii dostawcy, a nie portalu - jest na poziomie, to bede z niej korzystac juz pozniej, bez promocji.
  • areOplan 20-09-2011, 13:30:
przy obecnych możliwościach i dostępie coraz większej liczby ludzi do Internetu ta opcja zakupowa wydaje się być atrakcyjna, szczególnie pod względem marketingowym, w końcu jak to mówią - nie jesteś w sieci to tak jakbyś nie istniał

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH