Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zakupy przez smartfony z dodatkowymi bonusami

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 01-12-2016, 10:14
Zakupy przez smartfony z dodatkowymi bonusami
fot. shutterstock.com

Klienci, dokonujący zakupów przy użyciu smartfonów, wymagają szybkiej i komfortowej obsługi. W zamian za udostępnianie swoich danych w aplikacjach mobilnych, chcą płacić mniej, niż pozostali konsumenci. Od sieci handlowych oczekują również dodatkowych gratyfikacji za lojalność i spersonalizowanych ofert promocyjnych.

Smart shopperzy regularnie czytają gazetki promocyjne, poszukują kuponów rabatowych w Internecie lub w aplikacjach mobilnych, a także tworzą listy zakupowe w telefonach.

– Smart shopperzy zwykle korzystają ze swoich urządzeń na każdym z czterech etapów procesu zakupowego. Pierwszy z nich oznacza uświadomienie swojej potrzeby, drugi – poszukiwanie informacji o danej rzeczy. W kolejnej fazie następuje szybka ocena oferty i wybór najlepszej opcji. Ostatnia część obejmuje zakup towaru lub usługi. Kluczowym momentem jest podejmowanie decyzji. Dlatego, obecne technologie personalizacji i przekazu reklamowego powinny dopasowywać produkt do aktualnych potrzeb użytkownika. Komunikacja z odpowiednią ofertą, musi też zachodzić we właściwym miejscu i czasie – mówi Krzysztof Łuczak z firmy technologicznej Sensorberg. 

Zdaniem eksperta, osoby korzystające ze smartfonów podczas zakupów oczekują, że zostaną obsłużone szybciej, bardziej komfortowo, a przede wszystkim zapłacą mniej, niż pozostali klienci. Mają większe wymagania, ponieważ w aplikacjach mobilnych podają swoje dane i nawiązują więź ze sprzedawcą. W zamian za to, chcą czegoś więcej, aniżeli standardowej obsługi. Chętnie udostępnią informacje o sobie danej marce, która zaproponuje im określone benefity. Sieci handlowe, chcąc wykorzystać potencjał innowacji technologicznych, muszą więc oferować konsumentom odpowiednią wartość.

– Klient powinien jasno rozumieć korzyść wynikającą z używania aplikacji mobilnej w procesie zakupowym. Warto uświadomić mu, jaką wartość otrzymuje w zamian. Przykładem może być coraz częściej oferowana usługa przechowywania paragonów i gwarancji w formie elektronicznej. Dzięki niej, już nie musi gromadzić papierowych rachunków. Tymczasem, sieci handlowe zachowują dane na temat konsumenta i mają możliwość dalszej komunikacji z nim – podkreśla Krzysztof Łuczak.

– Smart shopperzy korzystają nie tylko ze smartfona, podłączonego do Internetu. Coraz częściej sięgają po technologie umożliwiające im wyświetlanie treści związanej z lokalizacją, w której się znajdują. GPS dobrze sprawdza się w określaniu aktualnego położenia z dokładnością rzędu kilkuset metrów, tymczasem Bluetooth Low Energy potrafi pokazać klientowi, co atrakcyjnego znajduje się w jego najbliższym otoczeniu. Technologia ułatwia mu podjęcie decyzji, gdyż filtruje informacje, które mogą do niego docierać. Są to subiektywne propozycje – zaznacza Krzysztof Łuczak.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 04-12-2016, 04:04:
Aplikacje do zakupów mobilnych:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.