REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zakupy przez smartfony z dodatkowymi bonusami

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 01-12-2016, 10:14
Zakupy przez smartfony z dodatkowymi bonusami
fot. shutterstock.com

Klienci, dokonujący zakupów przy użyciu smartfonów, wymagają szybkiej i komfortowej obsługi. W zamian za udostępnianie swoich danych w aplikacjach mobilnych, chcą płacić mniej, niż pozostali konsumenci. Od sieci handlowych oczekują również dodatkowych gratyfikacji za lojalność i spersonalizowanych ofert promocyjnych.

REKLAMA

Smart shopperzy regularnie czytają gazetki promocyjne, poszukują kuponów rabatowych w Internecie lub w aplikacjach mobilnych, a także tworzą listy zakupowe w telefonach.

– Smart shopperzy zwykle korzystają ze swoich urządzeń na każdym z czterech etapów procesu zakupowego. Pierwszy z nich oznacza uświadomienie swojej potrzeby, drugi – poszukiwanie informacji o danej rzeczy. W kolejnej fazie następuje szybka ocena oferty i wybór najlepszej opcji. Ostatnia część obejmuje zakup towaru lub usługi. Kluczowym momentem jest podejmowanie decyzji. Dlatego, obecne technologie personalizacji i przekazu reklamowego powinny dopasowywać produkt do aktualnych potrzeb użytkownika. Komunikacja z odpowiednią ofertą, musi też zachodzić we właściwym miejscu i czasie – mówi Krzysztof Łuczak z firmy technologicznej Sensorberg. 

Zdaniem eksperta, osoby korzystające ze smartfonów podczas zakupów oczekują, że zostaną obsłużone szybciej, bardziej komfortowo, a przede wszystkim zapłacą mniej, niż pozostali klienci. Mają większe wymagania, ponieważ w aplikacjach mobilnych podają swoje dane i nawiązują więź ze sprzedawcą. W zamian za to, chcą czegoś więcej, aniżeli standardowej obsługi. Chętnie udostępnią informacje o sobie danej marce, która zaproponuje im określone benefity. Sieci handlowe, chcąc wykorzystać potencjał innowacji technologicznych, muszą więc oferować konsumentom odpowiednią wartość.

– Klient powinien jasno rozumieć korzyść wynikającą z używania aplikacji mobilnej w procesie zakupowym. Warto uświadomić mu, jaką wartość otrzymuje w zamian. Przykładem może być coraz częściej oferowana usługa przechowywania paragonów i gwarancji w formie elektronicznej. Dzięki niej, już nie musi gromadzić papierowych rachunków. Tymczasem, sieci handlowe zachowują dane na temat konsumenta i mają możliwość dalszej komunikacji z nim – podkreśla Krzysztof Łuczak.

– Smart shopperzy korzystają nie tylko ze smartfona, podłączonego do Internetu. Coraz częściej sięgają po technologie umożliwiające im wyświetlanie treści związanej z lokalizacją, w której się znajdują. GPS dobrze sprawdza się w określaniu aktualnego położenia z dokładnością rzędu kilkuset metrów, tymczasem Bluetooth Low Energy potrafi pokazać klientowi, co atrakcyjnego znajduje się w jego najbliższym otoczeniu. Technologia ułatwia mu podjęcie decyzji, gdyż filtruje informacje, które mogą do niego docierać. Są to subiektywne propozycje – zaznacza Krzysztof Łuczak.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 04-12-2016, 04:04:
Aplikacje do zakupów mobilnych:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 730) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH