Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zasada win-win w logistyce

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 18-03-2016, 14:43
Zasada win-win w logistyce
Rafał Tarasewicz /fot. DB Schenker

Obecnie wiele mówi się na temat relacji partnerskich opartych na zasadzie „win-win”. Stanowią one podstawę budowania długookresowych relacji partnerskich opartych na zaufaniu. Negocjowanie z pozycji siły nie prowadzi do długotrwałego sukcesu współpracujących firm – uważa Rafał Tarasewicz, Dyrektor Operacji i Efektywności Biznesu w DB Schenker.

Zwraca uwagę, że ciekawy trend w outsourcingu logistyki stanowi aktualnie tzw. smartsourcing. Wiąże się on z osiąganiem wyznaczonych celów i założonych rezultatów, w drodze wspólnego ustalania optymalnych rozwiązań przy ścisłej partnerskiej współpracy na linii klient-operator logistyczny.

W jego opinii, kluczowe w rozumieniu pojęcia „win-win” wydaje się być dostarczanie prawdziwiej wartości dla klienta. - Budowa kultury Lean Management, którą od kilku lat budujemy w DB Schenker wspiera nas w tym aspekcie. Dzięki kulturze Lean systematycznie doskonalimy nasze procesy oraz rozwijamy pracowników. Stale dążymy do zapewnienia klientom serwisu na najwyższym poziomie w każdym z realizowanych biznesów, czyli lotniczym, oceanicznym, lądowym oraz w logistyce magazynowej. W ten sposób realizujemy podejście „win-win”. Podstawowym „win” z perspektywy klienta jest otrzymanie realnej wartości, której oczekuje, zaś z perspektywy operatora „win” to zadowoleni klienci – mówi Rafał Tarasewicz.

Zaznacza, że cena jest tylko jednym z elementów, na które klienci zwracają uwagę przy wyborze partnera. Szczególnie przy dużych i długoletnich kontraktach bardzo istotne znaczenie ma wiele innych aspektów, takich jak np. jakość usług, bezpieczeństwo biznesu, elastyczność i szybkość reagowania. - Znaczenie ma również zasięg terytorialny, zarządzanie informacją, a także kwestie finansowania i wiele innych. Podstawowym elementem w tym aspekcie jest zapewnienie klientowi indywidualnego rozwiązania, które dostarczy mu maksimum oczekiwanej wartości. A to jest możliwe w ramach współpracy opartej na partnerskich relacjach opartych na zasadzie „win-win” - podkreśla Dyrektor Operacji i Efektywności Biznesu w DB Schenker.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 259) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH