Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zastosowanie palet wystawowych może zwiększyć sprzedaż

  • Autor: pr
  • Data: 26-02-2014, 12:52

Detaliści wciąż poszukują nowych rozwiązań mających na celu podniesienie efektywności działań promocyjnych i zwiększenie sprzedaży. Sieci dystrybucyjne coraz częściej wykorzystują do ekspozycji produktów nowe formaty palet zwane paletami wystawowymi. Palety tego typu stały się już standardem w sklepach dyskontowych i są coraz bardziej popularne w sieciach sklepów mało i wielkoformatowych.

Coraz więcej detalistów dostrzega potencjał w wykorzystaniu palet wystawowych, które stają się efektywnym narzędziem zwiększenia sprzedaży. Ze względu na rozmiary (800 x 600 i 600 x 400 mm), tego typu palety są z powodzeniem używane do ekspozycji produktów w strefie przykasowej i w alejkach sklepowych. Ich rozmiar pozwala na wykorzystanie małej przestrzeni w taki sposób, że położenie produktu na palecie nie utrudnia ruchu klientom i nie zakłóca zakupów. Zapewnia to maksymalizację obszaru promocji i pozwala na lepsze wykorzystanie powierzchni sklepowej.

Palety wystawowe zapewniają również większą skuteczność i mniejszą czasochłonność procesu zatowarowania w sklepach. Dodatkowo pozwalają na redukcję kosztów operacji magazynowych (łatwość identyfikacji i skrócenie czasu wyłożenia produktu w magazynie) a w rezultacie wpływają na zwiększenie sprzedaży, ponieważ produkty obsługiwane przy pomocy palet wystawowych są lepiej eksponowane. Atutem jest również łatwość ich przemieszczania zwiększająca możliwość wprowadzania modyfikacji na terenie sklepu.

Korzyści z użytkowania palet wystawowych są związane nie tylko z ekspozycją produktów, dzięki której poprawia się widoczność produktu i rozpoznawalności marki. Palety wystawowe to również optymalizacja logistyki zaopatrzenia sklepu w towar. Proces uzupełniania zapasów jest realizowany szybciej, przy zminimalizowaniu prac ręcznych, co niesie ze sobą znaczne oszczędności poprzez minimalizację kosztów.

Działy sprzedaży, logistyki i marketingu stawiają przed paletami nowe wyzwania jakim jest przyciąganie uwagi klientów do produktów wystawianych na palecie, spełnienie wymogów ekologicznych, a także zwiększenie funkcjonalności palety.

W ostatnich latach, sektor dystrybucji doświadczył daleko idących przekształceń. Przeciętny nabywca ogląda artykuły w tempie 300 na minutę. Biorąc pod uwagę fakt, że blisko 80 procent zakupów dokonuje się pod wpływem impulsu, okazuje się, że estetyczne opakowanie pełni rolę zbliżoną do inwestycji reklamowej. Nowoczesna dystrybucja wymaga standaryzacji systemów, ulepszeń operacyjnych i zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. W obszarze paletyzacji towarów, odpowiedzią na wymogi rynku jest właśnie paleta wystawowa, zaprojektowana tak, aby zredukować koszty, zwiększając zarazem sprzedaż.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • www.paleteo.pl 26-02-2014, 16:15:
najlepiej wyglądają palety plastikowe

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH