REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zaufanie do nowoczesnych technologii spada

  • wnp.pl
  • Autor: WNP.PL
  • Data: 30-03-2015, 19:39
Zaufanie do nowoczesnych technologii spada

Wyniki badania Edelman Trust Barometer w 2014 roku po raz pierwszy w 15-letniej historii badań wykazały, że spadło społeczne zaufanie do sektora technologicznego oraz samych nowoczesnych technologii. Niższe zaufanie dotyczy sektorów telekomunikacji, elektroniki użytkowej jak i IT. Gorsze wyniki zanotowano w 65 proc. przebadanych państw.

REKLAMA

Przypuszczalnie na ten wynik wpłynęło nasilenie nadużyć i zagrożeń ze strony cyberprzestępców, wady urządzań i agresywny marketing nachalnie zachęcający do kupna. Na kryzys zaufania wpłynęły też informacje ujawnione przez Edwarda Snowdena. I to mimo upływu czasu - wszystko działo się kilka lat temu.

- Nadal mamy do czynienia niejako z dziedzictwem Snowdena. O ile dokumenty, które ujawnił, wywołały szok i niedowierzanie, o tyle codzienne incydenty bezpieczeństwa i liczne w ubiegłym roku wycieki danych na olbrzymią skalę tylko utwierdzały społeczeństwo w nieufności wobec nowoczesnych technologii. Z czasem wyewoluowało ono w świadomość zagrożenia, której odbicie znajdujemy w badaniach - komentuje Paweł Dawidek, dyrektor ds. technologicznych i oprogramowania w Wheel Systems.

Z badań wynika też, że aż 51 proc. badanych uważa, że postęp technologiczny jest zbyt szybki. Nowości pojawiają się i znikają w takim tempie, że nie nadążają za nimi nie tylko prawodawcy, ale także osoby odpowiedzialne za prawidłowe ich zabezpieczenie. Stąd obawa o rzetelność oferowanych rozwiązań, oraz podejrzenie, że nie zostały one odpowiednio przetestowane np. pod kątem bezpieczeństwa przechowywania danych.

- Trudno pozbyć się wrażenia, że głównym poszkodowanym w ubiegłorocznych aferach, np. z udziałem iCloud, jest sama koncepcja cloud computingu i przechowywania danych w chmurze. Z badań Edelman Trust Barometer wynika, że zaufanie do tej technologii jest znacznie niższe niż do sektora IT ogółem - uważa Patryk Brożek, prezes Wheel Systems.

Konsumenci czują się też przytłoczeni tempem wprowadzania nowych produktów na rynek. Nie pokładają wiary w rynek, który w błyskawicznym tempie zaczyna dyskredytować to, do czego użytkownicy dopiero co zdążyli się przyzwyczaić, jako do najnowocześniejszego rozwiązania. Tylko 9 proc. uważa, że prędkość wprowadzania innowacji jest właściwa. 91 proc. ma odmienne zdanie.

- Brak zaufania w tym zakresie można także wyjaśnić teorią tzw. "disruption paralysis", wedle której poprzez nieustannie nakłanianie do sięgania po nowość, osiąga się efekt odwrotny do zamierzonego. To samo zjawisko obserwujemy w światowym IT. Klienci zaczynają być głusi na innowacje. To natomiast odbija się na wiarygodności całej branży - podsumowuje Patryk Brożek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH