Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zmiany stylu życia konsumentów wpływają na rynek opakowań

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-10-2017, 10:46
Zmiany stylu życia konsumentów wpływają na rynek opakowań
Janusz Schwark, prezes BSC Drukarnia Opakowań/ fot. materiały prasowe

- Opakowania z tektury i papieru, ze względu na swoją funkcjonalność, ekologiczność i relatywnie niskie koszty produkcji, będą trudne do zastąpienia. W kontekście sektora FMCG trudno jednak nie wspomnieć o tzw. opakowaniach inteligentnych. Nie musi to być perspektywa aż tak bardzo odległa, jakby się mogło wydawać - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Janusz Schwark, prezes firmy BSC Drukarnia Opakowań.

- Coraz częściej opakowania żywności wyposażone są w układy RFID (układy radiowej identyfikacji). To umożliwia np. automatyczne kasowanie przy specjalnie wyposażonych punktach. W niedalekiej przyszłości, gdy rozpowszechni się idea IoT (Internet rzeczy), za pomocą chipów RFID lub podobnej technologii „inteligentne” lodówki będą mogły utrzymywać zapasy żywności i składać zamówienia online. Będą „pilnowały” terminów przydatności do spożycia oraz czasu jaki upłynął od otwarcia opakowania.  Natomiast „inteligentne” kuchenki i piekarniki pomogą przygotować posiłek właściwie nastawiając temperaturę i czas (zapisane w opakowaniu). Ostrzegą także użytkownika o możliwych alergenach zawartych w produkcie - mówi Janusz Schwark, prezes firmy BSC Drukarnia Opakowań.

Opakowanie, które poinformuje nas o aktualnym stanie produktu – dlaczego nie? - Szczególnie biorąc pod uwagę szacunki, zgodnie z którymi  około 1/3 żywności na całym świecie – daje to ponad 1,3 miliarda ton rocznie - wędruje do śmieci z powodu poczucia konsumentów o jej nieprzydatności do spożycia. Rozwój nanotechnologii, a dzięki temu możliwość umieszczenia na opakowaniach wskaźników wilgotności czy rejestratorów zmian składu gazu w produkcie, może sprawić, że mniej żywności trafi do kosza - dodaje Janusz Schwark.

Już teraz dostępne są farby z tzw. pamięcią termiczną. - Wyobraźmy sobie mrożonkę, która pokonuje drogę od producenta do lodówki w supermarkecie. Dzięki znacznikowi na produkcie, który został pomalowany taką farbą, otrzymujemy informację czy podczas transportu temperatura mrożonki nie uległa zmianie, tzn. czy nie doszło do rozmrożenia. Rosnąca świadomość ekologiczna producentów i supermarketów powinna wpłynąć na upowszechnienie opisanego rozwiązania - mówi prezes BSC Drukarnia Opakowań.

Również zmiany stylu życia konsumentów oraz zmiany demograficzne znacząco wpływają na rozwój opakowań do żywności. W wyniku tego wyraźnie zaznacza się trend optymalizacji opakowań. Zamiast jeszcze niedawno popularnych opakowań o dużych pojemnościach, coraz częściej dominujące stają się opakowania wielkością dopasowane do potrzeb małych rodzin, osób starzejących się, czy  prowadzących gospodarstwo domowe samodzielnie. - Opakowania powinny być przyjazne użytkownikom, umożliwiające wielokrotne otwieranie i zamykanie, łatwy transport z miejsca zakupu oraz dogodne przechowywanie w domu. Obecnie konsumenci często oczekują opakowań spersonalizowanych, zadrukowywanych „na żądanie” metodą druku cyfrowego. Personalizacja wprowadza element interakcji między konsumentem a daną marką. Rozwojem interakcji jest także tzw. rzeczywistość rozszerzona (augmented reality). Konsument może za pomocą smartphone'a połączyć obserwowany w rzeczywistości obraz produktu ze sztucznie wygenerowaną animacją, oferującą dodatkowe informacje o produkcie, np. wersje językowe, propozycje przygotowania lub po prostu będącą grą multimedialną. Świadomość konsumenta zostanie przeniesiona z produktu na usługę - dodaje Janusz Schwark.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.