Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zmiany w handlu wyzwaniem dla producentów opakowań

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-06-2015, 18:18
Zmiany w handlu wyzwaniem dla producentów opakowań
Marcin Sowik, Smurfit Kappa Polska. Fot. PTWP

- Dyskonty wywierają coraz większy wpływ na producentów w przemyśle spożywczym. Przykładowo w przypadku nabiału marki własne sieci handlowych stanowią ponad połowę całości sprzedaży. Z tego właśnie powodu na rynku mają szansę przetrwać tylko naprawdę mocne marki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marcin Sowik, Innovation & Development Manager, Smurfit Kappa Polska.

Zdaniem Marcina Sowika w przypadku produktów codziennych, takich jak chociażby masło czy mleko, trudnym jest wyróżnić się na tyle, aby klient w trakcie zakupów zauważył towar. W głównej mierze wynika to z faktu, że dyskonty narzucają sposób prezentacji produktu na półce.

-  Dla producentów opakowań stanowi to dodatkowe wyzwanie, gdyż musimy sprostać oczekiwaniom dwóch stron. Musimy sprawić, żeby opakowanie wyróżniało się spośród pozostałych. Po drugie, projektowane opakowanie powinno spełniać wymagania logistyczno-wizualne stawiane przez dyskonty, a jednocześnie było możliwe do wykorzystania na aktualnych liniach produkcyjnych naszych klientów. Nie wolno zapomnieć, że przemysł spożywczy jest bardzo zautomatyzowany - podkreśla Sowik. 

Presja cenowa wywierana przez sieci dyskontowe wpływa na wygląd opakowań dedykowanych dla branży spożywczej. Z jednej strony pojawia się presja n wygląd opakowania, z drugiej zaś na możliwie najniższą cenę. Często są to dwa wykluczające się elementy. 

- Projektując opakowania musimy pamiętać, aby ich wygląd spełniał oczekiwania sieci dyskontowych. Należy to osiągnąć możliwie najniższymi środkami, aby dostawy produktów do dyskontów były opłacalne dla naszych klientów - wyjaśnia Marcin Sowik.

Dodaje również, że dzięki wykorzystaniu najnowszych narzędzi takich jak Pack Expert czy Paper to Box możliwym staje się dobór optymalnego składu surowcowego opakowań. Istotnym jest zaprojektowanie opakowania, które będzie odporne na uszkodzenia. 

- Produkt, który w łańcuchu dostaw może ulec uszkodzeniu ze względu na „zbyt zoptymalizowane” opakowanie stanowi dużo większą stratę niż koszt opakowania. Opakowania często postrzegane przez klientów jako niepotrzebny element składowy produktu, służą jego zabezpieczeniu - podkreśla. 

Z tego właśnie powodu w projektowaniu opakowań dla branży spożywczej szalenie ważnym jest dokonanie właściwej analizy,jakie funkcje ma pełnić dane opakowanie: logistyczną, marketingową, sprzedażową, etc. - . Po zsumowaniu wszystkich wymagań mamy gotową odpowiedź jakiego typu opakowanie mamy zaprojektować i dostarczyć do naszych klientów - kończy Marcin Sowik ze Smurfit Kappa Polska. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH