Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zmierzamy w kierunku świata pozbawionego opakowań

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 08-01-2015, 21:21

- Zmierzamy w kierunku świata pozbawionego opakowań. Produkcja i utylizacja opakowań to ogromny koszt. Śmieci to gigantyczny koszt. Już dziś w Holandii, gdy je wyrzucam w domu, są one ważone, a ja płacę za każdy kilogram odpadków - mówi w rozmowie z gazeta.pl Zuzanna Skalska, właścicielka firmy 360 Inspiration.

W opinii Zuzanny Skalskiej wszędzie gdzie jest to możliwe, opakowania będą znikały lub będą stawały się bardziej ekologiczne. Jak podkreśla takie rozwiązania wprowadzają m.in. producenci elektorniki użytkowej. - Pudełko jest bardzo proste, wręcz siermiężne, choć sam ukryty w środku produkt to cudo designu i techniki - dodaje.

Odnosząc się do sytuacji w branży żywnościowej Skalska zauważa, że ludzie tak naprawdę nie interesują się własną dietą. - Większość ludzi nie przykłada wagi do tego, co je. Ani jakie są składniki jedzenia, ani jak zostało wyprodukowane. Wydaje nam się, że "gotujemy", a tak naprawdę mieszamy - i to nawet nie składniki, lecz półprodukty.

Zdaniem Skalskiej, świat zbliża się do momentu, gdy ludzkość będzie miała problem z wyżywieniem się. W wielu krajach wydaje się to dość abstrakcyjne, jednak problem braku żywność będzie dotyczył całego świata. - Otyłość nie jest spowodowana za dużą ilością spożywanego jedzenia, lecz tym, co w tym jedzeniu jest i co powoduje otyłość (trans fat, antybiotyki, spulchniacze, enzymy, bioplastik itd). Klęska głodu jest realna. Już pojawiają się kontrowersyjne próby laboratoryjne, takie jak hodowanie mięsa in vitro - kontynuuje. 

Komentując sytuację żywnościową na świecie, właścicielka firmy 360 Inspiration, ocenia nowe rozwiązania wprowadzane na rynku europejskim. -Unia Europejska wprowadza przepisy, według których w przyszłości większość żywności sprzedawanej w Europie będzie musiała pochodzić z upraw zwanych fair trade: po pierwsze, zdrowych, po drugie, prowadzonych przez uczciwie wynagradzanych pracowników. Ten wymóg unijny jest wprowadzany etapami, czyli najpierw 20 proc., potem 30 proc. itd. Skądś trzeba będzie tę żywność wziąć czyli z miejsca o znanym pochodzeniu, z historią zastosowanych chemikaliów i pełną dokumentacją.  

Zuzanna Skalska jest analitykiem trendów ds. designu, innowacji i biznesu. Od 2007 roku prowadzi firmę 360 Inspiration. Wcześniej pracowała m.in. w departamencie strategii firmy Philips Design oraz dla największego holenderskiego studia projektowego VanBerlo w Eindhoven. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jan 09-01-2015, 10:33:
Tytuł o opakowaniach a treść o żywieniu . gdzie tu logika?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.