Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZUS: Indywidualny numer rachunku dla płatników usprawni działanie zakładu

  • Autor: PAP
  • Data: 23-04-2016, 10:55

Indywidualny numer rachunku dla płatników składek usprawni działanie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – to jeden z wniosków przeglądu zleconego przez nową prezes ZUS prof. Gertrudę Uścińską. Po objęciu funkcji zapowiadała przygotowanie raportu otwarcia.

Z uzyskanego przez PAP dokumentu z wynikami przeglądu wynika też m.in. że formularze obecnie dostępne dla klientów Zakładu są nazbyt obszerne i czasochłonne. Wśród wniosków z przeglądu zapisano też propozycje wewnętrznych zmian w firmie.

Z analizy pracy ZUS na początku kierowania Zakładem przez prof. Uścińską wynika, że przydzielenie płatnikom składek indywidualnych numerów rachunków bankowych, na których będą ewidencjonowane odprowadzane za ubezpieczonych składki powinno być ułatwieniem poprawiającym ściąganie składek.

Takie rozwiązanie pozwoli też na zautomatyzowanie procesów w ramach systemu elektronicznej składki. W ocenie Zakładu konsekwencją zmiany będzie ograniczenie błędów wynikających z ręcznego wpisywania danych do poszczególnych aplikacji z innych oraz łatwiejszy dostęp do informacji dostępnych w systemie.

Nazbyt obszerne i czasochłonne - wynika z przeglądu, do którego wyników dotarła PAP - są obecnie dostępne dla klientów formularze. W systemie obsługującym klientów ZUS nie ma też możliwości automatycznego tworzenia części zaświadczeń, np. o wysokości składki zdrowotnej, podstawie wymiaru, czy pobieraniu lub nie pobieraniu zasiłków. Spowalnia to pracę i wydłuża czas oczekiwania klientów - stwierdza raport.

Również część dokumentów - decyzji przekazywanych obsługiwanym - jest niezrozumiała, obecne zawiadomienia płatników składek o błędach są nieczytelne, bardzo obszerne i prowadzą do komplikacji spraw - wynika z wewnętrznych analiz.

W ramach wewnętrznych procedur pożądane byłoby wprowadzenie jednolitych procedur i ocen ich wykonania - wskazuje przegląd. Ujednolicenie miałby dotyczyć m.in. przy obsłudze klientów, kontroli płatników składek, świadczeniach oraz orzecznictwie lekarskim.

Z przeglądu wynika też, że nadmierna jest liczba narzędzi informatycznych w ZUS, a ich część jest ze sobą niekompatybilna. Czasem, przy jednym zadaniu pracownicy ZUS muszą korzystać z jednocześnie z wielu aplikacji, które wymagają osobnego logowania. Niektóre systemy wymagają też rejestracji jednej sprawy w kilku aplikacjach, albo powielania tych samych czynności - wynika z raportu.

Dla rozwiązania tych problemów potrzebna jest kompilacja oprogramowania i jeden interfejs dla pracownika. Funkcjonujące aplikacje powinny zmierzać w stronę intuicyjności wykonywanych czynności oraz bazować na prostych rozwiązaniach - zakłada dokument.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.