Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wzrósł zysk Grupy Makarony Polskie pomimo spadku przychodów

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 29-08-2014, 10:35
Wzrósł zysk Grupy Makarony Polskie pomimo spadku przychodów

Przychody netto ze sprzedaży Grupy Makarony Polskie w pierwszym półroczu 2014 r. wyniosły 58,158 mln zł wobec 66,134 mln zł w analogicznym okresie przed rokiem. Grupa w okresie od stycznia do końca czerwca odnotowała natomiast poprawę zysku netto. Wyniósł on 1,813 mln zł, a więc ponad dwa razy więcej, niż przed rokiem, gdy był na poziomie 899 tys. zł.

Jak tłumaczą Makarony Polskie, spadek przychodów ze sprzedaży odnotowany w pierwszym półroczu 2014 roku wynikał m.in. z realizacji jednorazowego kontraktu dla Agencji Rynku Rolnego w roku 2013 i z rezygnacji grupy z realizacji nisko rentownego kontraktu na dostawy produktów makaronowych do jednej z zagranicznych sieci handlowych (po pierwszym kwartale 2013 roku), co bezpośrednio wpisuje się w strategię poprawy rentowności całej grupy.

Sprzedaż eksportowa grupy w pierwszym półroczu 2014 roku wyniosła ok. 2 mln zł. Był to wynik niższy niż w pierwszym półroczu 2013 roku, ale w większości zrealizowany własnymi siłami handlowymi, w przeciwieństwie do roku poprzedniego, kiedy to eksport był realizowany głównie za pośrednictwem wielkich sieci handlowych. Grupa zdecydowała się na ten krok, jako strategię długoterminową, ze względu na chęć nawiązania trwałych, bezpośrednich relacji z finalnymi odbiorcami, co pozytywnie przekłada się na poziom realizowanej marży.

Sprzedaż na rynkach zagranicznych budowana jest w oparciu o eksport produktów markowych, które charakteryzują się wyższą marżowością oraz mają budować globalny charakter firmy. W rozwoju działalności spółki grupy starają się wykorzystywać sprzyjające trendy rynkowe, polegające na dobrej opinii o polskiej żywności, trend na żywność etniczną i coraz większe społeczne zaangażowanie środowisk polonijnych.

Grupa Makarony Polskie działa na następujących rynkach europejskich: Austria, Francja, Irlandia, Litwa, Łotwa, Niemcy Rosja, Wielka Brytania, Ukraina oraz dalekowschodnich: Singapur, Wietnam i Chiny. Pierwsze półrocze 2014 okazało się trudnym wyzwaniem na rynkach Ukrainy i Rosji ze względu na niestabilną sytuację polityczną i ekonomiczną.

W pierwszym półroczu 2014 grupa kontynuowała program optymalizacji zatrudnienia poprzez poprawę organizacji pracy (m.in. wdrożenie Lean Manufacturing w Zakładzie Produkcyjnym w Rzeszowie) oraz poprawę efektywności wykorzystania zasobów. Program ten zakłada stabilizację zatrudnienia na stałych etatach na poziomie niezbędnego minimum oraz uelastycznienie zatrudnienia w zakładach produkcyjnych poprzez uzależnienie jego poziomu od zmian wielkości produkcji.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jarek_h 31-08-2014, 15:41:
zwolnienie w ubiegłym roku 200 osób powinno dać skromnie 3,0 mln. zł oszczędności i tylko z tego tytułu o tyle lepszy wynik (skromnie bo przy założeniu tylko 2,5 tys zł kosztu pracodawcy na pracownika), zaprezentowany wynik za I półrocze 2014 to więc wielka lipa, firma idzie pod wodę, z wynikami i ze sprzedażą,
  • gorta@ wp.pl 31-08-2014, 10:14:
Daję im jeszcze rok
  • pol 30-08-2014, 12:08:
udział Biedronki w sprzedaży to ponad 30%, strata rynku we własnych produktach, brak własnych produktów na półkach do niczego dobrego nie prowadzi, poprawa zysku poprzez zwolnienie połowy pracowników to rzeczywiście jest NIEBYWAŁE OSIĄGNIĘCIE! z kwartału na kwartał coraz gorzej

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 734) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.