Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Andrzej Zadrożny, prezes Pol-Foods, producenta makaronów Sotelli – duży wywiad

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2017, 16:01
Andrzej Zadrożny, prezes Pol-Foods, producenta makaronów Sotelli – duży wywiad
Andrzej Zadrożny, prezes zarządu Pol-Foods, fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

– Budujemy rynek makaronów kukurydzianych od podstaw. Natomiast czy możemy czuć się jego liderem? Z pewnością gdy inni producenci zdecydują się na podobny krok, my już będziemy mieć bardzo mocną pozycję w tej kategorii – powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Zadrożny, prezes zarządu Pol-Foods, producenta makaronów Sotelli.

Skąd pomysł na taki profil firmy? Jaka jest strategia działania Pol–Foods?

Zamysł w działaniach spółki był taki sam jak w każdym innym przedsiębiorstwie, a więc nastawienie na rentowność. Zakład produkcyjny ma sprawnie funkcjonować oraz przynosić zyski firmie i jej  pracownikom. W głównej mierze zajmujemy się produkcją pelletów, czyli półproduktów do wytwarzania przekąsek snackowych. Z kolei makarony kukurydziane są naszą odnogą, które zostały wprowadzone na rynek na początku tego roku. Powstanie makaronów Sotelli było odpowiedzią na potrzeby rynku, że jest potrzeba podania konsumentom innego makaronu niż tradycyjne pszenne.

Wspomniał Pan o makaronach Sotelli, które są nowością w portfolio spółki. Czy ten segment korzysta na trendach prozdrowotnych?

Bezglutenowość w przypadku naszych makaronów stawiamy na końcu. Naszym głównym celem jest wprowadzenie na rynek makaronów, które są zdrowsze od tradycyjnych – pszennych, ponieważ  kukurydza jest dużo łatwiej przyswajalna przez ludzki organizm, bo posiada lepsze właściwości niż samolina, z której robi się mąkę do makaronów pszennych. Bezglutenowość w tym przypadku ma być wartością dodaną w produktach, które oferujemy naszym konsumentom.

W ludzkiej świadomości utarło się, że makarony kukurydziane, pozbawione glutenu, są droższe, a tak wcale nie musi być. Jesteśmy dumni z tego, że opracowaliśmy wspólnie z włoską firmą, od której kupujemy maszyny, technologię powodującą, że w skład naszego makaronu wchodzi wyłącznie woda i kukurydza. Mąkę z kukurydzy wykorzystywaną do produkcji makaronów robimy we własnym młynie. Dzięki temu mamy produkt smakowo lepszy od makaronu tradycyjnego, o wiele lżejszy i zdrowszy. A jak już wspominałem bezglutenowość jest dodatkiem. Przede wszystkim chcemy robić makaron, który będzie konkurował jakością i ceną z makaronem pszennym.

Czy trend związany z coraz częstszym wyborem przez konsumentów żywności pozbawionej glutenu pomaga biznesowi?

W pewien sposób na pewno tak, ale biznesowi w mikro skali nie makro. W naszym społeczeństwie osób, które ze względów zdrowotnych i nietolerancje nie jedzą glutenu jest naprawdę niewiele, ok 2-4 procent. Natomiast pozostali konsumenci, którzy dobrowolnie chcą nie spożywać glutenu mają problem z wysoką ceną produktów bezglutenowych. Nie każdego na to stać. Naszymi produktami chcemy pokazać, że wcale nie musi tak być i cena makaronu bezglutenowego nie musi być wyższa od tradycyjnego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH