REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Daniel Malczyński, dyrektor sprzedaży w firmie Widan - pełny wywiad

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 11-08-2014, 11:21
Daniel Malczyński, dyrektor sprzedaży w firmie Widan - pełny wywiad
Daniel Malczyński, dyrektor sprzedaży w spółce Widan

Na temat rynku lodów i pieczywa mrożonego, a także planów firmy Widan, która jest dystrybutorem żywności mrożonej, mówi Daniel Malczyński, dyrektor sprzedaży w spółce.

REKLAMA

Jaką pozycję ma firma Widan w rynku w trzech segmentach, w których działa: dystrybucji lodów, mrożonek i pieczywa mrożonego?

Nasza firma powstała w 1991 roku, jest jedną ze starszych firm działających w Polsce w segmencie mrożonej żywności. Mamy mocną pozycję w dystrybucji żywności w południowo wschodniej Polsce, czyli w woj. podkarpackim, małopolskim i tutaj skupiamy się przede wszystkich na dystrybucji lodów i mrożonek. W innych oddziałach, np. we Wrocławiu, prowadzimy głównie sprzedaż mrożonego pieczywa. Obecnie otwieramy nowy oddział w Piasecznie pod Warszawą, chcemy umocnić się także w tym regionie.

Nasza firma obecnie obsługuje około 3 tys. klientów, w tym: tradycyjne sklepy detaliczne, sieci handlowe, szeroko rozumiany kanał HoReCa oraz placówki zbiorowego żywienia typu szpitale, czy więzienia.

Współpracujemy między innymi z siecią Eko Holding, Polomarket, Frac, Lewiatan, Zielony Koszyk, Piotruś Pan itp. Rozwijamy się w obu kanałach - nowoczesnym i tradycyjnym. Wbrew opiniom sprzed kilku lat, rynek handlu tradycyjnego nie upadł, ciągle jest bardzo mocny. Dotyczy to szczególnie lodów - najwięcej sprzedaje się ich w punktach handlu tradycyjnego.

Prowadzimy rozmowy o dystrybucji z kolejnymi sieciami, ale to na razie tajemnica handlowa. Z kolei w miejsce umów z dotychczasowymi klientami, które nam się kończyły w tym roku, zostały podpisane nowe wieloletnie kontrakty.

Który z segmentów, w którym działa firma Widan - lodów, mrożonek, pieczywa mrożonego - będzie najmocniej rozwijany w przyszłości?

Chcemy rozwijać się we wszystkich tych segmentach. Uważamy, że w dzisiejszych czasach firma dystrybucyjna nie może postawić tylko na jedną nogę. Dzięki temu nasza firma szybko się rozwija. W 2013 roku osiągnęliśmy wzrost przychodów rok do roku o 19 proc. W naszej branży to jest naprawdę dobrym wynikiem.

Na przykład, w Polsce jest 300-400 podmiotów zajmujących się dystrybucją lodów, jest to dosyć dużo. W większości są to regionalne firmy o niewielkim zasięgu, jednak powodują, że konkurencja na rynku jest bardzo silna. Tymczasem rentowność biznesu lodowego z roku na rok jest coraz trudniejsza. Ostra walka pomiędzy firmami na rynku powoduje, że marże są niższe. Do tego dochodzą wahania pogodowe. Np. w kwietniu realizacja zamówień była na poziomie 70 proc., w porównaniu do ubiegłego roku. To efekt złej pogody - marzec był zdecydowanie lepszy niż rok temu, ale cały wzrost marcowy został zniwelowany przez fatalną pogodę w kwietniu. Do tego doszły święta, które w naszej branży raczej szkodzą niż pomagają.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH