Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marcin Strzelecki, prezes firmy Barilla Polska - wywiad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2015, 10:18
Marcin Strzelecki, prezes firmy Barilla Polska - wywiad
Marcin Strzelecki, prezes firmy Barilla w Polsce

O polskich konsumentach i perspektywach rozwoju na polskim rynku - opowiada serwisowi www.portalspozywczy.pl Marcin Strzelecki, prezes firmy Barilla w Polsce.

Jak Państwo oceniają polski rynek makaronów. Jego rozwój, wartość, potencjał? Czy jest szansa na zrobienie czegoś interesującego na tym rynku?

Polski rynek makaronu, szacowany przez analityków na 150 tys. ton rocznie i zbliżający się do 1 mld zł wartości, jest jednym z największych w Europie. Co więcej - od dłuższego czasu wykazuje stabilny trend wzrostowy i jest to rynek z dużym potencjałem. Po latach ciszy medialnej w 2014 roku w telewizji pojawiły się spoty reklamowe aż czterech marek makaronów należących do trzech producentów: Barilli, Maspexu (Lubella, Malma), a także nowego gracza - Pudliszek. Mieliśmy zatem do czynienia z niespotykaną dotychczas kampanią, która oprócz komunikowania konkretnych marek, promowała również całą kategorię.

Na intensywne kampanie pozytywnie reagowali detaliści, znacznie częściej prezentując reklamowane produkty w gazetkach promocyjnych. Zwiększenie popularności makaronu, dzięki intensywnym kampaniom reklamowym oraz działaniom promocyjnym, na pewno spowoduje wzrost jego kosumpcji, a taka perspektywa ucieszy wszystkich producentów. W dodatku w tym obszarze jest jeszcze sporo przestrzeni z racji tego, że polscy konsumenci, chod lubią włoską kuchnię, nie są w czołówce Europy pod względem spożycia makaronów. Sądzę, że przed nami jeszcze długi okres wzrostu tej kategorii w Polsce.

W jakim miejscu jest Barilla na polskim rynku makaronów? Gdzie firma chce byd docelowo? Dominuje tu od lat marka Lubella...czy celem Barilli jest odebranie udziałów rynkowych?

Nasze wyniki odzwierciedlają nasze wysiłki. Po pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku osiągnęliśmy 90 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, a wynik ten poprawia się w zasadzie z miesiąca na miesiąc. W ślad za dobrymi wynikami sprzedaży idzie wzrost udziałów rynkowych. W ostatnim okresie (JJ 2014) osiągnęliśmy poziom 1,5 proc. udziału wartościowego, czyli podwoiliśmy ubiegłoroczny wynik, zostając jednocześnie liderem wśród włoskich makaronów w Polsce. Kampania telewizyjna z pewnością w tym pomaga, aczkolwiek duży wkład ma tutaj istotna poprawa dostępności naszych produktów.

Makarony Barilla, obecne do niedawna raczej jedynie w międzynarodowych sieciach, konsumenci mogą już kupić również m.in. w Polomarkecie, Stokrotce, Delikatesach Centrum czy sklepach Lewiatana, a także w wielu sieciach lokalnych. Nasze produkty dostępne są również w większości dużych hurtowni, co pomaga dotrzed do mniejszych sklepów. Rozdrobnienie rynku jest rzeczą naturalną w jego obecnym stadium rozwoju, podobnie jak naturalnym mechanizmem będzie jego konsolidacja w przyszłości.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH