Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes KFPZ: Zamiast ograniczania produkcji, powinniśmy inwestować w przetwórstwo

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-03-2010, 13:24
Prezes KFPZ: Zamiast ograniczania produkcji, powinniśmy inwestować w przetwórstwo

- Sytuacja producentów zbóż jest dziś bardzo trudna. Jeśli zaś sprawdzą się prognozy, może ona ulec dalszemu pogorszeniu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Rafał Mładanowicz, prezes Krajowej Federacji Producentów Zbóż. Obawia się, że utrzymujące się niekorzystne warunki mogą przyczynić się do zmniejszenia produkcji zbóż w Polsce.

- Dziś skarżymy się na brak odbiorców, na nadwyżkę w produkcji zbóż. Zamiast jednak zmniejszać wytwarzanie ziarna, powinniśmy skupić się na przetworzeniu go do produktów gotowych - mówi prezes KFPZ.

Podkreśla, że być może polskie płatki zbożowe, makarony (które już dziś podbijają świat ) czy pellet (ze słabszego jakościowo surowca) będzie łatwiej sprzedawać niż surowe ziarno, zarówno w Polsce, jak i na zagranicznych rynkach.

- Cała Unia boryka się dziś z nadwyżką. Nie możemy czekać, aż ktoś coś dla nas zrobi. Jeśli sami sobie nie pomożemy, to faktycznie produkcja zbóż będzie maleć - zauważa. - Powinny powstawać nowe przedsiębiorstwa specjalizujące się w przetwórstwie zboża. Mogą je tworzyć m.in. grupy producenckie, które wytwarzają dużą masę towarową. Dzięki temu mogłyby produkować wyroby na lokalne rynki w systemie "od pola do stołu" - komentuje.

Jego zdaniem pieniądze na taką działalność można pozyskać m.in. w Agencji Rynku Rolnego czy z funduszy zgromadzonych w ramach PROW.

- Powstałe regionalnie produkty mogłyby w jakimś stopniu wypierać z polskiego rynku wyroby zagraniczne. Aby jednak tak się stało, należy rozwinąć patriotyzm lokalny - mówi Rafał Mładanowicz.

Dlatego reprezentanci KFPZ w strukturach Funduszu Promocji ziarna zbóż i przetworów zbożowych będą starali się uświadamiać społeczeństwo o zaletach wybierania polskich produktów oraz o konieczności rozwoju polskiego rolnictwa w kierunku wytwarzania produktów przetworzonych.

Prezes wierzy, że wzmocnienie przetwórstwa zbożowego przyczyniłoby się do zwiększenia sprzedaży polskiego ziarna.
- Ważne są liczby: 20 proc. populacji zjada 80 proc. produkcji, polityka musi więc iść w kierunku zwiększania produkcji rolnej. Nie możemy ryzykować utratą wyników produkcyjnych - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nemo 29-03-2010, 18:39:
polska to dziki kraj , przetwórstwo nie równa się rolnik
  • przetwórca1 15-03-2010, 17:05:
Idea szczytna, może się nie sprawdzic w naszym kraju - zdecydowana większość klientów w Polsce zwraca uwagę na cenę finalnego produktu i to ona jest wyznacznikiem decyzji zakupowej, a nie jego jakość etc. Dotyczy to różnych branż, w tym przetwórstwa spozywczego. Wąska grupa "świadomych" klientów nie postawi na nogi całej branży, ale edukować ich warto.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.