REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przeczytaj cały wywiad z prezesem Makaronów Polskich Zenonem Daniłowskim

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 30-07-2012, 08:50
Przeczytaj cały wywiad z prezesem Makaronów Polskich Zenonem Daniłowskim
Zenon Daniłowski, jest prezesem Makaronów Polskich od 25 maja 2012 roku

Nowy prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski chce zrewolucjonizować ofertę produktową spółki, co pociągnie za sobą konieczność potężnych zmian w systemie dystrybucji. Spółka prawdopodobnie na jesieni zaprezentuje nową markę makaronów. O swoich planach nowy prezes spółki mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

REKLAMA

Prezesem Makaronów Polskich jest Pan od kilku tygodni. Czy coś Pana zaskoczyło pozytywnie lub negatywnie, po objęciu w firmie tego stanowiska?

Przed objęciem funkcji prezesa byłem przewodniczącym Rady Nadzorczej Makaronów Polskich, ponadto byłem tą osobą, która w roku 1998 nabyła akcje spółki od funduszu inwestycyjnego. Jeśli chodzi o branżę i sprawy firmy, to są one mi generalnie znane.

Po pierwszym miesiącu pracy mogę stwierdzić, że jest konieczność zmiany strategii firmy, głównie w zakresie produktów. Nie wszystkie produkty, ze względu na zmiany kulturowe i zmianę gustów sprzedają się tak dobrze jak kiedyś. Pojawiają się z kolei nowe potrzeby konsumpcyjne, na które chcemy odpowiadać bardziej aktywnie.

Które produkty uważa Pan za nie przyszłościowe?

Do produktów, dla których rynek się kurczy należą np. pasztety w dużych opakowaniach, czy bigos w słoikach. Coraz więcej osób, także mężczyzn, zaczyna zwracać uwagę na dietę. Konsumenci oczekują produktów fit i zdrowych. Z drugiej strony bardzo dynamicznie rozwija się rynek półproduktów dla nowoczesnych gospodyń, np. odpowiednio przygotowane warzywa, które ułatwią przyrządzenie domowego obiadu. Coraz większym powodzeniem cieszą się także kompozycje sałatek i surówek, które częściej spożywamy w czasie lunchu.

Czy będzie przygotowywana strategia dla firmy?

Tak, ale będzie to strategia produktowa. W październiku zostanie przyjęta strategia w segmencie makaronów, a na początku przyszłego roku, odnośnie dań gotowych.

Czy mógłby Pan powiedzieć coś więcej na temat tej strategii?

Zamierzamy wprowadzić w październiku nową markę makaronów. Będą to makarony produkowane z polskiej pszenicy. W ofercie mamy już markę Sorenti - makaron włoski oraz Abak, który jest makaronem rosołowym. Chcemy wprowadzić makaron, którego jeszcze nie mamy, a który mógłby być serwowany do naszych tradycyjnych zup oraz drugich dań.

Wiele osób w Polsce wyżej sobie ceni makarony produkowane z miękkiej pszenicy. Nasza tradycja kulinarna spowodowała, że te makarony są ciągle dominujące. Marka makaronu, którą zamierzamy wprowadzić, będzie z tego segmentu.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tycjan Gerwazy 20-08-2012, 13:45:
O produktach FIT w tej spółce to się gada od dwóch lat, no i... się tylko gada. Szacuję, że nakłady inwestycyjne na "drugą nogę", czyli płatki śniadaniowe to jakieś 25-30 mln zł. Skąd to wziąć przy aktualnej sytuacji w spółce i na giełdzie?
Nawet zbieranina producentów makaronu pod nazwą Izba nie jest w stanie sprzedawać do sieci z minimalną marżą, to już na pewno nowy prezes "Da radę".
Nie wyszło z Bakallandem, nie wyszło z Mispolem.
Kolos (20-25% udziału w rynku?) na glinianych nogach.
Czeska Europasta tylko czeka na upadek, żeby mocniej wepchnąć się na nasz rynek na miejsce Makaronów.
  • Marcin Z. 16-08-2012, 09:28:
Trzeba przyznać, że sytuacja na rynku jest dość trudna, ale sądząc po słowach p. Daniłowskiego, wydaje się, że obiera dobry kierunek działań. Rynek się zmienia, także trendy żywieniowe, więc zwrócenie uwagi na produkty FIT jest raczej dobrym krokiem.
  • A Napieraj 31-07-2012, 08:27:
Panowie z Agrotechnik nie mają pojęcia co z tym zrobić
pozorowane ruchy od początku ,jakośc beznadziejna jak można robić makaron z mąki która pochodzi z 5 młynów,ale tak jest jak coś kupuje się za "darmo" od kolegi z NFI to i teraz trzeba sprzedać za bezcen do Maspeksu tylko szybko bo na rynku jest do wzęcia Malma .
Jest to chyba dalszy ciąg afery tasmowej

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH