REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wojna o śniadanie

  • Autor: Paulina Bełżecka
  • Data: 07-04-2013, 23:52
Wojna o śniadanie

Na rynku przetworów zbożowych hasło "wyróżnij się lub zgiń" przybiera postać walki na innowacje. Największym zainteresowaniem cieszą się produkty z segmentu tzw. zdrowej żywności. Wśród nich jest wiele propozycji produktów śniadaniowych.

REKLAMA

Eksperci są zgodni co do tego, że innowacje w kategorii produktów zbożowych są determinowane przede wszystkim przez zmieniające się oczekiwania konsumentów.

A wszystko dlatego, że polski konsument oczekuje nowości znacznie bardziej niż obywatele innych krajów Europy - w Polsce konsumenci są relatywnie mniej konserwatywni, nie boją się nowości, lubią zarówno całkiem nowe produkty, jak i nowe wariacje znanych produktów. Niektórzy wręcz uważają, że Polska jest dobrym miejscem na testowanie nowości.

Zdrowe śniadanie

Dzięki takiej postawie konsumentów, w ostatnich latach swój rozkwit przeżywa branża produktów typu health & wellness.

Powodem tej sytuacji jest także rosnąca świadomość żywieniowa Polaków, którzy coraz częściej zwracają uwagę na obecność wartościowych produktów w swojej codziennej diecie. Na taki trend wpływ ma również moda na odchudzanie oraz zdrowe odżywianie. Kierując się oczekiwaniami konsumentów, producenci wprowadzają na rynek wiele innowacyjnych artykułów, wśród których znajdują się propozycje produktów śniadaniowych.

Najpopularniejszym z nich bez wątpienia są płatki i musli. W tej kategorii liderem jest firma Nestlē. Zdaniem Agnieszki Piskały

z Nestlē Polska, śniadanie to dla Polaków drugi po obiedzie najważniejszy posiłek w ciągu dnia. - Na ogół wybierają oni kanapki, choć coraz częściej sięgają również po łatwe w przygotowaniu produkty zbożowe typu płatki czy musli - mówi Agnieszka Piskała. Firma ma w swojej ofercie saszetki z płatkami Nesvita, do przygotowania na wodzie lub ciepłym mleku. To odpowiedź na potrzeby zabieganych Polaków, którzy często spożywają swój pierwszy posiłek dopiero w pracy.

W swoim portfolio marka posiada płatki owsiane z owocami i mlekiem, w różnych wariantach smakowych. W listopadzie 2011 roku na rynku pojawiła się nowa linia owsianek Nesvita Naturalnie na śniadanie, zawierających wyłącznie naturalne składniki.

Firma poszła o krok dalej i na opakowaniach owsianek zamieściła "Kompas Żywieniowy" - informację składającą się z tabeli wartości odżywczych, ramek "Warto wiedzieć" i "Warto zapamiętać", zawierających porady na temat odżywiania i zdrowego stylu życia, a także ramki z kontaktem do serwisu konsumenta.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH