Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich - wywiad

Prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski, mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl o restrukturyzacji spółki, planach dotyczących inwestycji i eksportu, strategii wobec marek oraz otoczeniu rynkowym.

Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich - wywiad
Na zdj. prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski

Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 25-04-2013, 13:26

W spółce Makarony Polskie od ubiegłego roku trwa restrukturyzacja. Jakie działania restrukturyzacyjne do tej pory spółka przeprowadziła i jakie były ich efekty?

Na początku warto wyjaśnić potrzebę restrukturyzacji w spółce Makarony Polskie SA. W efekcie błędnych decyzji biznesowych podjętych w latach 2010 i 2011 grupa utraciła rentowność. Utrata rentowności była efektem nadmiernej rozbudowy struktur, skoncentrowania sprzedaży na kilku odbiorcach, oparciu się na private label oraz zaniedbania własnych brandów i eksportu. Dodatkowo w 2012 roku występowała niestabilna sytuacja na rynku surowców tj. mąki makaronowej i masy jajecznej. Już pod koniec 2011 roku rozpoczęto cięcia, ale szeroki proces restrukturyzacji ruszył od połowy 2012 r.

Biuro spółki mieszczące się w Warszawie zostało przeniesione do Rzeszowa, gdzie udało nam się pozyskać nową, młodą i kreatywną kadrę pracowniczą. Spółka dokonała również redukcji poziomu zatrudnienia z 480 do 370 pracowników. Kolejnym etapem restrukturyzacji było wstrzymanie produkcji makaronu w zakładzie produkcyjnym w Płocku, dociążając tym samym zakład w Rzeszowie. Dzięki zmianom organizacyjnym i drobnym modernizacjom wzrósł także wolumen produkcji w zakładzie produkcyjnym w Częstochowie. Te działania wpłynęły na poprawę efektywności wykorzystania zasobów.

Drugi poziom restrukturyzacji dotyczył marketingu. Działalność restrukturyzacyjna objęła integrację brandów własnych makaronów, których obecnie posiadamy aż cztery, celem wprowadzenia w pierwszej połowie 2013 roku jednego, silnego brandu. Makarony Polskie dokonały również zmiany systemu dystrybucji produktów spółki Stoczek Natura, koncentrując się na rozwoju sprzedaży numerycznej brandu Tenczynek w południowej części kraju, zaś marki Stoczek w środkowej i wschodniej Polsce.

Czy zakład w Płocku został już wyłączony z produkcji?

Tak, spółka Makarony Polskie podjęła decyzję o wstrzymaniu produkcji w zakładzie produkcyjnym w Płocku, rozpoczynając tym samym proces konsolidacji produkcji makaronu tłoczonego w Rzeszowie.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Stoczek RSS ALERT    /    Tenczynek RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    eksport żywności RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    private label RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.