Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich - wywiad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 25-04-2013, 13:26
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich - wywiad
Na zdj. prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski

Prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski, mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl o restrukturyzacji spółki, planach dotyczących inwestycji i eksportu, strategii wobec marek oraz otoczeniu rynkowym.

W spółce Makarony Polskie od ubiegłego roku trwa restrukturyzacja. Jakie działania restrukturyzacyjne do tej pory spółka przeprowadziła i jakie były ich efekty?

Na początku warto wyjaśnić potrzebę restrukturyzacji w spółce Makarony Polskie SA. W efekcie błędnych decyzji biznesowych podjętych w latach 2010 i 2011 grupa utraciła rentowność. Utrata rentowności była efektem nadmiernej rozbudowy struktur, skoncentrowania sprzedaży na kilku odbiorcach, oparciu się na private label oraz zaniedbania własnych brandów i eksportu. Dodatkowo w 2012 roku występowała niestabilna sytuacja na rynku surowców tj. mąki makaronowej i masy jajecznej. Już pod koniec 2011 roku rozpoczęto cięcia, ale szeroki proces restrukturyzacji ruszył od połowy 2012 r.

Biuro spółki mieszczące się w Warszawie zostało przeniesione do Rzeszowa, gdzie udało nam się pozyskać nową, młodą i kreatywną kadrę pracowniczą. Spółka dokonała również redukcji poziomu zatrudnienia z 480 do 370 pracowników. Kolejnym etapem restrukturyzacji było wstrzymanie produkcji makaronu w zakładzie produkcyjnym w Płocku, dociążając tym samym zakład w Rzeszowie. Dzięki zmianom organizacyjnym i drobnym modernizacjom wzrósł także wolumen produkcji w zakładzie produkcyjnym w Częstochowie. Te działania wpłynęły na poprawę efektywności wykorzystania zasobów.

Drugi poziom restrukturyzacji dotyczył marketingu. Działalność restrukturyzacyjna objęła integrację brandów własnych makaronów, których obecnie posiadamy aż cztery, celem wprowadzenia w pierwszej połowie 2013 roku jednego, silnego brandu. Makarony Polskie dokonały również zmiany systemu dystrybucji produktów spółki Stoczek Natura, koncentrując się na rozwoju sprzedaży numerycznej brandu Tenczynek w południowej części kraju, zaś marki Stoczek w środkowej i wschodniej Polsce.

Czy zakład w Płocku został już wyłączony z produkcji?

Tak, spółka Makarony Polskie podjęła decyzję o wstrzymaniu produkcji w zakładzie produkcyjnym w Płocku, rozpoczynając tym samym proces konsolidacji produkcji makaronu tłoczonego w Rzeszowie.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 025) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH