REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich - wywiad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 25-04-2013, 13:26
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich - wywiad
Na zdj. prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski

Prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski, mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl o restrukturyzacji spółki, planach dotyczących inwestycji i eksportu, strategii wobec marek oraz otoczeniu rynkowym.

REKLAMA

W spółce Makarony Polskie od ubiegłego roku trwa restrukturyzacja. Jakie działania restrukturyzacyjne do tej pory spółka przeprowadziła i jakie były ich efekty?

Na początku warto wyjaśnić potrzebę restrukturyzacji w spółce Makarony Polskie SA. W efekcie błędnych decyzji biznesowych podjętych w latach 2010 i 2011 grupa utraciła rentowność. Utrata rentowności była efektem nadmiernej rozbudowy struktur, skoncentrowania sprzedaży na kilku odbiorcach, oparciu się na private label oraz zaniedbania własnych brandów i eksportu. Dodatkowo w 2012 roku występowała niestabilna sytuacja na rynku surowców tj. mąki makaronowej i masy jajecznej. Już pod koniec 2011 roku rozpoczęto cięcia, ale szeroki proces restrukturyzacji ruszył od połowy 2012 r.

Biuro spółki mieszczące się w Warszawie zostało przeniesione do Rzeszowa, gdzie udało nam się pozyskać nową, młodą i kreatywną kadrę pracowniczą. Spółka dokonała również redukcji poziomu zatrudnienia z 480 do 370 pracowników. Kolejnym etapem restrukturyzacji było wstrzymanie produkcji makaronu w zakładzie produkcyjnym w Płocku, dociążając tym samym zakład w Rzeszowie. Dzięki zmianom organizacyjnym i drobnym modernizacjom wzrósł także wolumen produkcji w zakładzie produkcyjnym w Częstochowie. Te działania wpłynęły na poprawę efektywności wykorzystania zasobów.

Drugi poziom restrukturyzacji dotyczył marketingu. Działalność restrukturyzacyjna objęła integrację brandów własnych makaronów, których obecnie posiadamy aż cztery, celem wprowadzenia w pierwszej połowie 2013 roku jednego, silnego brandu. Makarony Polskie dokonały również zmiany systemu dystrybucji produktów spółki Stoczek Natura, koncentrując się na rozwoju sprzedaży numerycznej brandu Tenczynek w południowej części kraju, zaś marki Stoczek w środkowej i wschodniej Polsce.

Czy zakład w Płocku został już wyłączony z produkcji?

Tak, spółka Makarony Polskie podjęła decyzję o wstrzymaniu produkcji w zakładzie produkcyjnym w Płocku, rozpoczynając tym samym proces konsolidacji produkcji makaronu tłoczonego w Rzeszowie.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 099) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 731 656)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH