Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

85 procent Polaków nie czuje różnicy pomiędzy smakiem masła i margaryny

  • Autor: portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 16-08-2016, 12:03
85 procent Polaków nie czuje różnicy pomiędzy smakiem masła i margaryny
fot. shutterstock

Płeć oraz deklarowane preferencje w stosowaniu masła lub margaryny nie mają wpływu na rozpoznawalność tych produktów podanych na kanapkach - to główny wniosek płynący z badania przeprowadzonego w ramach kampanii „Poznaj się na tłuszczach”.

85 proc. Polaków nie zauważa różnicy pomiędzy smakiem masła i margaryny  na  kanapkach - wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii „Poznaj się na tłuszczach”. Celem badania było sprawdzenie preferencji masło vs. margaryna oraz wiedzy Polaków na temat wspomnianych produktów do smarowania pieczywa. 

50 proc. Polaków deklaruje, że przy wyborze produktu do smarowania pieczywa kieruje się smakiem, co trzecia osoba bazuje w tej kwestii na własnych przekonaniach. Polacy prześcigają się
w argumentach o to, który z produktów jest zdrowszy i smaczniejszy. Z tego powodu organizatorzy kampanii „Poznaj się na tłuszczach” podjęli wyzwanie i sprawdzili, jak rzeczywiście wygląda wyobrażenie i wiedza Polaków na temat masła i margaryny.

Zwolennicy obu produktów zostali poddani eksperymentowi blind test, podczas którego każdy z nich otrzymał do spróbowania dwie identyczne kanapki  - jedna posmarowana masłem, druga margaryną. Aż 85 proc. osób spontanicznie, nie zauważyło między nimi żadnej różnicy, blisko 10 proc. wskazało na różnicę, która rzeczywiście nie istniała (np. inne pieczywo), a tylko 5 proc. osób wskazało na tym etapie badania na różnicę w  smarowidle. Co więcej, po wyraźnej sugestii, że kanapki różnią się, nadal tylko niewielki odsetek -  7,3 proc. osób zwróciło uwagę na różnicę w produkcie, którym posmarowane zostały kanapki.To pokazuje, że deklarowane przez wiele osób preferencje smakowe w wyborze masła i margaryny są mitem.

Wyniki blind testu zostały uzupełnione o badanie fokusowe, które na podstawie dyskusji zweryfikowało przyzwyczajenia, wiedzę i opinię uczestników związane z produktami do smarowania pieczywa. Wyniki potwierdziły funkcjonujące w społeczeństwie błędne przekonania na temat masła i margaryny, a także brak znajomości niektórych podstawowych faktów  dotyczących tłuszczu w diecie. Większość osób, które wzięły udział w badaniu, nie potrafiło np. stwierdzić, czy wskazane rekomendacje żywieniowców w zakresie wyboru produktu do smarowania pieczywa są prawdziwe:

·         „Dla polskiej populacji osób dorosłych rekomendowanym tłuszczem do smarowania pieczywa jest margaryna” – uzasadnienie: jest jednym z zalecanych tłuszczów roślinnych.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Damian 11-01-2017, 11:28:
Te zalecenie „ekspertów” to jakiś żart, chyba tylko ekspertów z działu marketingowego. Czytając ten artykuł czuję, jakbym wrócił do czasów największej propagandy margarynowej z końca XX wieku. Przestańcie umieszczać tego typu artykuły na tej stronie, to tylko przynosi szkodę konsumentom i wprowadza dezinformację.
Według FDA utwardzone tłuszcze roślinne są przyczyną chorób serca i układu krwionośnego. Wypisywanie domniemanych „prozdrowotnych właściwości margaryn” to po prostu brak szacunku dla konsumentów i okłamywanie ich.
  • RSD 19-08-2016, 12:41:
Inicjatorem kampanii jest Kruszwica - i wszystko jasne.
Mam tylko jedno pytanie: kiedy margaryna będzie zakazana w UE?
"Według FDA częściowo uwodornione (utwardzone) oleje roślinne, będące głównym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych typu trans, nie są „ogólnie uznawane za bezpieczne”. Na zaprzestanie ich stosowania producenci będą mieli trzy lata. "
  • Edgar - technolog żywności 17-08-2016, 10:47:
Wynik testu zależy od różnych czynników - choć by użytego pieczywa i ewentualnych innych dodatków do kanapek. Najlepiej by chyba było spróbować trochę czystej próbki masła i czystej margaryny i wtedy porównać - jeszcze lepiej obie próbki pogrzać - np. na czystej patelni - wtedy łatwiej rozróżnić. W końcu kto w kanapce np. z dużą ilością czosnku był by w stanie odróżnić margarynę i masło.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH