Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

86% Polek deklaruje, że ich dzieci lubią kaszę

  • Autor: portalspozywczy.pl /pr
  • Data: 27-04-2017, 14:54
 86% Polek deklaruje, że ich dzieci lubią kaszę
fot. facebook.com/lubiekasze

Gryczana na obiad, manna na deser, a jęczmienna w zupie – badania przeprowadzone w ramach kampanii „Lubię kaszę” pokazują, że wbrew powszechnej opinii najmłodsi chętnie spożywają kaszę. Ponad 86% ankietowanych mam deklaruje, że ich dzieci lubią ten produkt zbożowy.

Piąta edycja kampanii „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” ma na celu zwiększyć świadomość mam w zakresie zdrowego żywienia najmłodszych oraz pokazać, jak w prosty i jednocześnie pomysłowy sposób wykorzystać możliwości kaszy oraz wprowadzić ją do jadłospisu dziecka.

Jak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii, ponad 86% mam biorących udział w sondażu zadeklarowało, że ich dzieci lubią kaszę. Najczęściej podawały ją swoim pociechom jako dodatek do obiadu (78%), składnik deseru (68%) oraz zupy (58%). Co ciekawe, zdecydowanie rzadziej kasza występowała w formie np. wypieków (34%) oraz jako składnik sałatek (27%) czy śniadań (5%).

Najczęściej jako dodatek do dania obiadowego mamy serwują swoim dzieciom kaszę gryczaną (92%). Najmniej popularna w tej formie podania jest manna (17%), która za to najczęściej występuje jako składnik deserów (78%). Jest ona także ulubioną kaszą dzieci, gdyż znajduje się na pierwszym miejscu wśród innych jej odmian. Jęczmienna (11%), kuskus (7%) i jaglana (7%) są znacznie rzadziej typowane jako te, które smakują najbardziej.

– W tej edycji kampanii nasze działania będą skoncentrowane na budowaniu świadomości i poszerzaniu wśród mam wiedzy na temat prawidłowej diety, wzbogaconej o różne odmiany kaszy, zarówno u dzieci, jaki młodzieży. Chcemy przekonać mamy, że kasza może towarzyszyć dziecku od najmłodszych lat, a włączenie jej do diety malucha sprawi, że w dorosłym życiu produkt ten będzie dla niego czymś naturalnym i spożywanym na co dzień. Dzięki prostym, lecz kreatywnym pomysłom mamy szansę pokazać naszym pociechom, że kasza może smakować na wiele sposobów, a także przekazać im pozytywne emocje z nią związane – mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych.

Organizatorem kampanii informacyjno-edukacyjnej „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych. Działania sfinansowane są ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 349) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH