Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Agroma chce utrzymać obecną dynamikę w kolejnych latach, będzie sprzedawać za granicą

  • Autor: PAP
  • Data: 26-07-2011, 13:47

Notowana na rynku NewConnect spółka Agroma, zajmująca się produkcją i dystrybucją sprzętu ogrodniczego, planuje utrzymanie obecnej 50-60 proc. dynamiki wzrostu wyników w nadchodzących latach. Spółka rozpoczyna obecnie działalność eksportową - poinformowali na konferencji przedstawiciele Agromy.

"Dynamika wyników jest efektem realizacji strategii spółki. Przewidujemy, że to tempo utrzyma się w drugiej połowie 2011 r. i w kolejnych latach" - powiedział prezes zarządu Agromy, Piotr Staszewski.

Staszewski uważa, że rynek, na którym działa spółka, również w nadchodzących latach będzie się rozwijał i wzrastał o 10 proc. rocznie.

W II poł. 2011 r. Agroma rozpocznie eksport na rynek węgierski. Spółka prowadzi również rozmowy z potencjalnymi odbiorcami z rynku rosyjskiego, ukraińskiego, litewskiego, łotewskiego i włoskiego.

"Podpisaliśmy już umowę ramową z OBI Węgry. Pierwsze transporty powinniśmy wysłać w ciągu dwóch tygodni. Ich wartość osiągnie na początku 300-400 tys. zł. Najbardziej interesujący jest dla nas jednak rynek rosyjski i ukraiński" - powiedział Staszewski.

Strategia spółki zakłada również poszerzanie oferty w sieciach handlowych, działania marketingowe oraz zwiększenie do 80 proc. całej oferty, liczby produktów sprzedawanych pod markami własnymi.

"Obecnie udział produktów własnych wynosi ok. 70 proc. Celem naszego rebrandingu jest zwiększenie marży uzyskiwanej z produktów" - powiedział dyrektor handlowy spółki, Dariusz Czamara.

We wtorek Agroma przedstawiła wyniki finansowe za I półrocze 2011 r.

Przychody spółki wyniosły w I poł. 2011 r. 18,9 mln zł i był to wzrost o 51,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W tym samym okresie marża brutto wzrosła o 56,6 proc. rok do roku i wyniosła 4,7 mln zł, EBITDA wyniosła 1,48 mln zł po wzroście o 51,1 proc. w porównaniu z I poł. 2010 r., a EBIT wzrósł o 60,0 proc. do 1,3 mln zł.

"Te wyniki zawdzięczamy przede wszystkim dywersyfikacji rynków zbytu, dywersyfikacji produktowej oraz intensyfikacji działań handlowych" - powiedział Staszewski.

W I poł. 2011 r. spółka uzyskała zysk netto na poziomie 581 tys. zł, co oznacza wzrost o 56,5 proc rok do roku. Negatywny wpływ na zyski Agromy miała w minionym półroczu sytuacja na rynkach finansowych. Spółka uzyskała w tym okresie rentowność na poziomie 3 proc.

"Problemem w tym półroczu były dla nas zmiany kursów walut. Wyciągnęliśmy wnioski i zamierzamy w przyszłym roku zabezpieczać się przy pomocy instrumentów finansowych" - powiedział Czamara.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH