Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Alpro jako pierwszy europejski producent żywności została uczestnikiem WWF Climate Savers

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 01-06-2011, 15:24

W maju br. firma Alpro, lider na rynku produktów sojowych, przystąpiła do prestiżowego programu WWF Climate Savers. Celem programu jest pomoc w opracowaniu nowych rozwiązań dla przemysłu i przedsiębiorstw w dziedzinie energetyki i klimatu. Alpro, jako uczestnik WWF Climate Savers, zobowiązała się do kontynuowania działań proekologicznych poprzez redukcję poziomu emisji dwutlenku węgla w ramach całej swojej działalności.

"Jesteśmy bardzo dumni ze współpracy z WWF. Jako pierwsza europejska firma z branży spożywczej dołączyliśmy do programu Climate Savers, a tym samym mamy nadzieję zainspirować inne firmy do działań mających na celu zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko. Partnerstwo z WWF nie tylko podkreśla zaangażowanie firmy Alpro w zrównoważony rozwój, ale również ma wpływ na dalszy kierunek naszych obecnych planów wobec klimatu" - wyjaśnia Bernard Deryckere, CEO Alpro.

Ochrona środowiska stanowi jeden z głównych priorytetów firmy Alpro. Już od kilku lat firma pracuje nad planem zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne, a w swoich działaniach kieruje się założeniem, że rozwój i wzrost zysków nie wykluczają dbałości o naturę. W latach 2008 - 2010 całkowita emisja dwutlenku węgla z zakładów Alpro spadła o 11%, pomimo wzrostu produkcji o ponad 11%. Alpro jako uczestnik WWF Climate Savers zobowiązała się do utrzymania do roku 2013 poziomu emisji dwutlenku węgla poniżej poziomu z 2008 przy zakładanym wzroście wolumenu produkcji o 1/3. Jest to równoważne zmniejszeniu emisji o 42 000 ton. Firma podejmuje również szereg działań zmierzających do ograniczenia emisji pośredniej poprzez ograniczenie zużycia materiałów opakowaniowych oraz transportu. Częścią tego planu było oddanie do użytku doku przeładunkowego na rzece Lys, dzięki czemu ziarna soi dostarczane są barkami bezpośrednio do fabryki w Wevelgem. Pozwala to na ogromne oszczędności czasu i energii oraz zmniejszenie emisji CO2. Oznacza to 1200 ciężarówek mniej na drogach każdego roku.


WWF jest największą niezależną organizacją ochrony środowiska na świecie. Działa w ponad 100 krajach, gdzie ma ponad 5 milionów zwolenników. Jej głównym celem jest zachowanie naszej planety dla przyszłych pokoleń. Program WWF Climate Savers został zainaugurowany w 2000 r., a wśród firm, które przyłączyły się do niego, jest wiele znanych międzynarodowych marek, takich jak: Tetra Pak, Sony, HP, Volvo czy Coca-Cola.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH