Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analitycy: Polacy coraz chętniej kupują płatki śniadaniowe

  • Autor: Karolina Machaj, Senior Client Executive Retail Measurerment Services The Nielsen Company, specjalnie dla portalspozywczy.pl
  • Data: 13-02-2009, 14:05
Analitycy: Polacy coraz chętniej kupują płatki śniadaniowe

Na płatki śniadaniowe (red. definicja poniżej) Polacy wydali w ubiegłym roku o ponad 60 mln zł niż w roku 2007, a to oznacza 11 proc. wzrost obrotów. W ramach tej kategorii niezwykle dynamicznie rozwija się sprzedaż wszelkiego rodzaju płatki fitness, light czy wellness, spada zaś sprzedaż segmentu płatków rodzinnych.

- Rynek płatków śniadaniowych obejmuje wszystkie gotowe produkty na bazie płatków zbożowych, które konsument może spożyć już w chwili zakupu, nie jest bowiem konieczne ich podgrzewanie, gotowanie, a przygotowanie do zjedzenia zależy od inwencji konsumenta. Do tej dynamicznie rozwijającej się kategorii (wartość sprzedaży w ostatnim roku kończącym się na miesiącu listopad 2008 odnotowała 11% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego) należą nie tylko powszechnie znane płatki kukurydziane, czy ryżowe. Zaliczamy do niej również płatki żytnie, pszenne (zarówno bez dodatków, jak i wzbogacane suszonymi owocami, orzechami itp.) oraz muesli, czyli mieszanki różnych rodzajów płatków i ziaren z różnymi dodatkami, od czekolady po suszone owoce. 11% wzrost obrotów oznacza, iż w ostatnim roku wydaliśmy na płatki śniadaniowe o ponad 60 mln złotych więcej niż w roku kończącym się na miesiącu listopad 2007 - mówi Karolina Machaj, Senior Client Executive Retail Measurerment Services, The Nielsen Company

Według analityk analizując rynek w podziale na dwa główne segmenty, czyli płatki śniadaniowe i muesli, możemy zaobserwować, iż rok do roku wzrasta znaczenie segmentu muesli, który kojarzymy z produktami bardziej zdrowymi. Rok do roku segment muesli odnotował wzrost obrotów wartościowych na poziomie 42,5% (gdy porównujemy rok kończący się na okresie listopad 2008 z analogicznym okresem rok wcześniej).

- Jednocześnie obserwujemy dalszy spadek znaczenia dla sprzedaży kategorii segmentu płatków rodzinnych, do którego należą między innymi czyste płatki kukurydziane. Rok do roku tracą na znaczeniu również płatki dla dzieci, ale tylko z segmentu produktów z czekoladą. Nie oznacza to jednak, że ich sprzedaż rok do roku odnotowała spadek - rok do roku sprzedaż obu segmentów pozostała na stabilnym poziomie w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Do spadku znaczenia tych segmentów przyłożyły się w przeważającej mierze dynamicznie rozwijające się płatki muesli, ale również płatki dla dorosłych, do których zaliczamy wszelkiego rodzaju płatki fitness, light czy wellness odnotowały w ostatnim roku dwucyfrowy wzrost obrotów (+36,8%) - wyjaśnia Karolina Machaj, z firmy badawczej The Nielsen Company.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Gudryk 25-11-2009, 17:22:
Oj Kellogg's bo nie zdążysz z tego rynku dużo uszczknąć jak tak dalej pójdzie z fabryką w Kutnie i bez ludzi w terenie.
Niegdyś "heavy user" znakomitych produktów Kellogg's.
A w odpowiedzi na komentarze - Cóż jedzenie jak jedzenie, z pewnością lepsze niż w "restauracjach Macker'sa"
Ja bym ceny także będąc na ich miejscu nie obniżył- po co ! jeśli niemądrzy klienci kupują w takiej cenie?!
Nie każdy także jeszcze myśli o tym , że przy nieco niższej cenie można obrotem mocno nadrobić i jeszcze w ten sposób za wzrosty sprzedaży u dystrybutora lub producenta Wyższe rabaty otrzymać.
Cóż mamy takich handlowców jakich mamy i takimi jesteśmy klientami jakimi jestesmy choć to wiadomy truizm
  • kojot 19-02-2009, 16:20:
ale jaja jak gitara
  • rajdzik 17-02-2009, 19:27:
To że wydali 60 mln więcej wynika z faktu wzrostu cen tego artykułu spożywczego. Mimo spadku cen zbóż w sklepie nie obniżyło się nic...:(

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH