Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aryzta liczy na rozwój rynku mrożonego pieczywa w segmencie convenience

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-08-2016, 13:25
Aryzta liczy na rozwój rynku mrożonego pieczywa w segmencie convenience
Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska, fot. Piotr Waniorek

- W ciągu najbliższych pięciu lat mówimy o utrzymaniu wzrostu na poziomie 5-6 procent rok do roku, co oznacza, że rynek wzrośnie o ok. 25 proc. w ciągu najbliższych 4-5 lat. - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska.

Jak mówi Waldemar Topolski inwestycje kolejnych sieci sklepów convenience w infrastrukturę do odpieku mrożonego pieczywa sprawiają, że rynek będzie intensywnie wzrastał. Aryzta Polska mocno liczy na ten wzrost.

- Głównie z tego powodu zdecydowaliśmy o połączeniu z Fornetti Group. Tak więc z jednej strony chcemy być w największych sieciach detalicznych i w McDonald’s, ale myślimy też o mniejszych sieciach, dla których interesujący może być model ‘shop in shop’.

Topolski zaznacza, że Polska i rejon Europy Środkowo-Wschodniej są absolutnie priorytetowe dla Grupy Aryzta jeśli chodzi o rozwój.

- Na terenie naszego regionu wzrost kategorii pieczywa mrożonego należy do największych w Europie. Perspektywy rozwoju są więc bardzo obiecujące w relacji do krajów Europy Zachodniej, gdzie rynek jest już nasycony. Oceniamy, że potencjał rozwoju wciąż jest spory mimo pewnego spowolnienia na skutek wyposażenia głównych sieci dyskontowych w piece. Konsumenci chcą przez cały dzień mieć do dyspozycji ciepłe pieczywo w szerokim asortymencie i to nie tylko w największych sieciach. Duży potencjał w tym względzie mają sklepy typu convenience czy sieci piekarnicze - dodaje.

Jak dodał Topolski, sfinalizowane w czerwcu 2016 r. połączenie Fornetti Group, czyli lidera na rynku węgierskim i Aryzty, jednego z liderów na rynku polskim, pozwoli obu firmom na rozwój dwucyfrowy, a więc zdecydowanie szybszy niż dotychczas.

- Integracja umożliwi także lepsze dostosowanie naszego modelu biznesowego do potrzeb klientów. Fornetti Group uzyska dostęp do naszej ekspertyzy na rynku polskim, czeskim i słowackim. Z kolei dla Aryzta Polska będzie to szansa nie tylko na poszerzenie asortymentu produktów, ale również na wejście w nowe kanały dystrybucji - dodał dyrektor zarządzający Aryzta Polska.

Aryzta to największy na świecie producent mrożonego pieczywa. W Polsce grupa zatrudnia ponad pół tysiąca osób w trzech zakładach produkcyjnych. W skład grupy w Polsce wchodzi firma Hiestand, która w lutym 2015 r. połączyła się ze spółką FSB Piekarnie. Na początku czerwca 2016 r. zakończył się proces integracji Aryzta Polska i węgierskiego Fornetti. W efekcie połączenia powstała jedna z największych grup piekarniczych w Europie Środkowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 425) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.