Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aryzta: Musimy przekonać do pieczywa młode pokolenie

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 03-10-2016, 16:19
Aryzta: Musimy przekonać do pieczywa młode pokolenie
Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska, fot. Piotr Waniorek

- Musimy przekonać młodych, że dobra kromka chleba, czy bułka żytnia stanowią wartość. Jeżeli oni będą o tym przekonani to będzie nam zdecydowanie łatwiej odwrócić niekorzystny trend w postaci spadku spożycia pieczywa w Polsce - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska.

Statystyczny Polak spożywa obecnie ok. 46 kg pieczywa rocznie, czyli prawie dwa razy mniej niż pod koniec lat 90. Według Waldemara Topolskiego kluczem do zmiany tej sytuacji jest trafienie z przekazem do młodego pokolenia, które przestało widzieć w pieczywie zdrową i wartościową żywność.

- Dzisiaj jako przekąski dla młodzieży często proponuje się wyroby piekarniczopodobne, które nierzadko bywają najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, a w przeciwieństwie do pełnowartościowych wyrobów piekarniczych nie stanowią elementu zbilansowanej diety - mówi.

Jak przekonuje Topolski sposobem na zmianę wizerunku pieczywa jest przeprowadzenie skutecznej kampanii informacyjnej, która rozwieje powstałe wokół niego mity.

- Jako Fundacja „Chleb to Zdrowie” przeprowadziliśmy kampanię internetową, w której dziecko i mężczyzna przekonywali różne grupy na zasadzie pytań i odpowiedzi. Wydaje mi się, że taki prosty przekaz, bez naukowych terminów i wypowiedzi dietetyków, jest w stanie trafić do konsumentów. Niestety, jedną kampanią nie nadrobimy tego, co straciliśmy przez ostatnie 15 lat. Natomiast nie ulega wątpliwości, że musimy działać w tym kierunku, bo inaczej skończymy na 40 kilogramach rocznie - mówi Topolski.

Zdaniem dyrektora Aryzta zdecydowane działania są potrzebne, bo rosnąca popularność niektórych kategorii pieczywa, np. jako składnika burgerów, to zbyt mało.

- Pieczywo powinno być częścią codziennej diety. Dlatego bułka w hamburgerze jak najbardziej, ale przede wszystkim bułka na śniadanie i kromka chleba na kolację, ewentualnie zdrowa bułka z ziarnem jako przekąska w ciągu dnia. Nie chodzi o to żeby młodzież skoncentrowała się na jedzeniu tylko jednego rodzaju pieczywa, a o pokazanie całej jego różnorodności - dodaje Topolski.

Aryzta to największy na świecie producent mrożonego pieczywa. W Polsce grupa zatrudnia ponad pół tysiąca osób w trzech zakładach produkcyjnych. W skład grupy w Polsce wchodzi firma Hiestand, która w lutym 2015 r. połączyła się ze spółką FSB Piekarnie. Na początku czerwca 2016 r. zakończył się proces integracji Aryzta Polska i węgierskiego Fornetti. W efekcie połączenia powstała jedna z największych grup piekarniczych w Europie Środkowej. Klientami Aryzty są największe sieci sklepów detalicznych w Polsce, sieć McDonald’s, a także food service, czyli główne sieci hoteli i restauracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • żytni razowy 11-10-2016, 09:40:
Mój chleb to mąka, woda, zakwas i własne dodatki. 2 bochenki pieczone w piekarniku starczają na tydzień i są świeże przez tydzień.
Wasz chleb to przemysłowy mrożony glut zawierający konserwanty, E-dodatki, spulchniacze, zagęszczacze, rozrzedzacze, karmele, barwniki i inne szajsy. Młodzi tego nie jedzą i nie będą jedli.
A chleba to wystarczy zjeść 3 kromki dziennie, więcej nie trzeba. Zapchac żołądek można jabłkiem albo bananem.
  • Ronaldo 04-10-2016, 14:18:
To co wy robicie nie mozna nazwac chlebem. Wszystko chemia, kumpel z produkcji juz sika na pomaranczowo tyle "witamin" dodajecie. Pogadaj z jego zona, dziewczyna placze bo malucha juz nie rozpalisz, zwisa pomarszczony :)
  • tpe 03-10-2016, 21:35:
A co On ma takie parcie na szkło

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.