Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aryzta: Na rynku jest miejsce dla piekarni rzemieślniczych

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 13-10-2016, 15:09
Aryzta: Na rynku jest miejsce dla piekarni rzemieślniczych
Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska, fot. Piotr Waniorek

- Na rynku jest i będzie miejsce dla piekarni rzemieślniczych, tak samo jak dla dużych graczy. Jest to spowodowane normalnymi potrzebami konsumentów i naszych klientów, czyli sieci handlowych - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska.

Waldemar Topolski przekonuje, że na zdominowanym przez dużych graczy rynku pieczywa w Polsce wciąż jest miejsce dla mniejszych podmiotów.

- Z jednej strony mamy dużych producentów warzyw i dań gotowych, które można kupić w sklepach, a z drugiej strony małe gospodarstwa ekologiczne, które także mają swoją docelową grupę konsumentów, zawłaszcza na poziomie lokalnym. Wydaje mi się, że podobnie powinno być w przypadku Wiadomo, że sieci handlowe chcą mieć podobny produkt we wszystkich swoich punktach pieczony według standardowych receptur i procedur jakościowych - dodał.

Zdaniem dyrektora zarządzającego Aryzta Polska, negatywne postrzeganie pieczywa mrożonego wciąż jest sporym wyzwaniem dla producentów.

- Powrócę do przykładu warzyw. Proszę zauważyć, że nikt nie forsuje tezy, że warzywne mrożonki są czymś złym. Mrożenie jest jedną z najbardziej naturalnych i bezszkodowych metod konserwacji żywności znaną od dawien dawna. Martwi nas to, że, o ile w przypadku warzyw uważa się, że mrożenie jest zupełnie naturalne i że nie czyni żadnej szkody, o tyle w przypadku pieczywa przyjęło się, że mrożone oznacza gorsze, co jest nieprawdą - dodaje.

Topolski jest zdania, że dużo większym problemem dla branży niż pieczywo mrożone jest odwrót od pieczywa w ogóle.

- Pieczywo zaczęło być postrzegane jako czegoś niepotrzebnego, jak produkt, którego spożycie należy ograniczać. Dlatego z jednej strony staramy się mówić ludziom dlaczego należy jeść pieczywo, a z drugiej strony wyjaśniać pewne mity dotyczące np. diety bezglutenowej - dodaje.

Aryzta to największy na świecie producent mrożonego pieczywa. W Polsce grupa zatrudnia ponad pół tysiąca osób w trzech zakładach produkcyjnych. W skład grupy w Polsce wchodzi firma Hiestand, która w lutym 2015 r. połączyła się ze spółką FSB Piekarnie. Na początku czerwca 2016 r. zakończył się proces integracji Aryzta Polska i węgierskiego Fornetti. W efekcie połączenia powstała jedna z największych grup piekarniczych w Europie Środkowej. Klientami Aryzty są największe sieci sklepów detalicznych w Polsce, sieć McDonald’s, a także food service, czyli główne sieci hoteli i restauracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.