Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Aryzta zmienia model dystrybucji i liczy na rozwój McDonald's w Europie

- Na początku 2016 roku przeszliśmy całkowicie na dostawy poprzez dystrybutorów. Siedem centrów dystrybucyjnych, które posiadaliśmy, zostało sprzedanych bądź oddanych dystrybutorom, od których je wynajmowaliśmy, a teraz oni wykonują dla nas serwis - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska.

Aryzta zmienia model dystrybucji i liczy na rozwój McDonald's w Europie
Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska, fot. Piotr Waniorek

Jak mówi Waldemar Topolski, Aryzta Polska nie wyklucza nowych inwestycji w najbliższych latach. Dyrektor zarządzający zwraca uwagę, że połączenie z Grupą Fornetti znacząco zwiększyło możliwości produkcyjne grupy.

- Połączenie z Fornetti daje nam dostęp do czterech zakładów produkcyjnych grupy na Węgrzech i jednego w Czechach. Dysponujemy zatem łącznie ośmioma zakładami, co stanowi spory potencjał. Warto przypomnieć, że jedna z największych inwestycji Aryzta w Polsce już nastąpiła. W 2014 roku kosztem 55 mln euro w zakładzie w Strzegomiu zainstalowaliśmy jedną z najszybszych wówczas linii do bułki hamburgerowej w Europie, a także osobne linie do tortilli i croissantów - dodaje.

Pieczywo produkowane w Strzegomiu trafia głównie na eksport, który stanowi już 50 proc. przychodów firmy.

- Wydaje się, że jeżeli chodzi o pieczywo pakowane nie potrzebujemy obecnie zwiększania mocy produkcyjnych. Mimo to obserwujemy rynek nie wykluczając kolejnych inwestycji - zaznacza Topolski.

Zamontowana w zakładzie w Strzegomiu linia do bułki hamburgerowej powstała przede wszystkim na potrzeby współpracy Aryzty z siecią McDonald's.

- Współpracę z McDonald’s rozpoczęliśmy właśnie od bułek hamburgerowych, a dzisiaj dostarczamy tam także tortille czy croissanty i to nie tylko na rynek polski, ale do wielu krajów w Europie. McDonald’s w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Rośnie liczba restauracji oraz popularność sieci. Pojawiają się nowe punkty na autostradach i przy głównych drogach, co pozwala nam na wzrost i dodawanie nowych kategorii - dodaje Topolski.

Aryzta to największy na świecie producent mrożonego pieczywa. W Polsce grupa zatrudnia ponad pół tysiąca osób w trzech zakładach produkcyjnych. W skład grupy w Polsce wchodzi firma Hiestand, która w lutym 2015 r. połączyła się ze spółką FSB Piekarnie. Na początku czerwca 2016 r. zakończył się proces integracji Aryzta Polska i węgierskiego Fornetti. W efekcie połączenia powstała jedna z największych grup piekarniczych w Europie Środkowej. Klientami Aryzty są największe sieci sklepów detalicznych w Polsce, sieć McDonald’s, a także food service, czyli główne sieci hoteli i restauracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aryzta RSS ALERT    /    Waldemar Topolski RSS ALERT    /    McDonalds RSS ALERT    /    McDonald's RSS ALERT    /    piekarnictwo RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    pieczywo paczkowane RSS ALERT    /    hamburgery RSS ALERT    /    hamburgery w McDonald's RSS ALERT    /    croissant RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.