Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta Poland chce, by Bakal Center wyszedł w tym roku na plus

  • Autor: PAP
  • Data: 26-01-2009, 21:47

Atlanta Poland chce w tym roku zrestrukturyzować spółkę zależną Bakal Center, która zajmuje się sprzedażą detaliczną. W 2008 roku grupa będzie musiała prawdopodobnie przeszacować wartość księgową tej firmy. Jeśli tak się stanie, to na poziomie skonsolidowanym pokaże znaczną stratę. W tym roku Bakal Center powinien już wykazać niewielki zysk.

"Bakal Center za zeszły rok pokaże stratę. Możliwe, że będziemy zmuszeni przeszacować wartość księgową tej spółki" - powiedział PAP Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland.

"Jeśli nie będzie potrzeby dokonywania przeszacowania wartości, grupa pokaże dodatni wynik. Jeśli jednak przeszacowanie będzie konieczne, trzeba się liczyć z dużym minusem na poziomie wyniku skonsolidowanego" - dodał.

Prezes poinformował, że na ten rok zaplanowana jest restrukturyzacja Bakal Center. Proces naprawy tej firmy został rozpoczęty na początku 2007 roku, ale w 2008 roku, z chwilą rozpoczęcia negocjacji w sprawie połączenia z Bakallandem, został zawieszony.

"Decyzja o wstrzymaniu restrukturyzacji zapadła ze zrozumiałych względów. Mieliśmy połączyć się z firmą, która jest znaczącym graczem w segmencie detalicznym. Naturalnym było, że spółka ta będzie chciała sama przeprowadzić restrukturyzację Bakal Center" - ocenia Mazur.

Jednak ostatecznie Bakalland i Atlanta Poland nie porozumiały się w sprawie parytetu wymiany akcji i w połowie stycznia tego roku poinformowały, że nie planują dalszych rozmów na temat połączenia. "Chcemy, by w tym roku spółka Bakal Center pokazał wynik zero plus" - powiedział prezes.

Atlanta chce rozwijać sprzedaż detaliczną, która ma być drugą nogą biznesową działalności firmy (obecnie przychody tego segmentu stanowią ok. 20 proc. całości przychodów). Prezes ocenia, że handel detaliczny bakaliami jest dochodowy i dynamicznie rośnie, dlatego warto umacniać tu swoją pozycję.

"Na pewno byłoby łatwiej, gdybyśmy pozyskali do tego projektu partnera, który czuje rynek i jest w nim zakorzeniony. Nie wykluczamy takiego scenariusza. Ale na dziś mamy jeden główny cel - restrukturyzację Bakal Center" - poinformował Mazur.

Sama Atlanta Poland SA, działająca na rynku hurtowego handlu bakaliami, szacuje, że miała w 2008 roku 5,15 mln zł jednostkowego zysku netto, 9,1 mln zł zysku operacyjnego oraz 129 mln zł przychodów.

Tymczasem w połowie listopada zeszłego roku spółka odwołała prognozy wyników na 2008 rok, zakładające uzyskanie 2,7 mln zł zysku netto i 141,6 mln zł przychodów, ze względu na dużą zmienność kursów walutowych.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ięckowski Władysław 25-07-2009, 15:42:
bakal Center w Dąbrowie Górniczej to straszna pomyłka Jest tam strasznie brudno w bakaliach zamiast rodzynek są robaki, zresztą jak w pozostałych bakaliach.Kupiłam właśnie takie w sklepie. poszłam do firmy i jak zobaczyłam magazyny,to wszystkim mówię , żeby z tej firmy nic nie kupowała. A poza tym ma bardzo zarozumiałego prezesa.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.