Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Barilla: Konsolidacja rynku oznacza ograniczenie liczby marek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-12-2014, 15:00
Barilla: Konsolidacja rynku oznacza ograniczenie liczby marek

- Po pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku osiągnęliśmy 90 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, a wynik ten poprawia się w zasadzie z miesiąca na miesiąc. W ślad za dobrymi wynikami sprzedaży idzie wzrost udziałów rynkowych. W ostatnim okresie osiągnęliśmy poziom 1,5 proc. udziału wartościowego, czyli podwoiliśmy ubiegłoroczny wynik, zostając jednocześnie liderem wśród włoskich makaronów w Polsce - twierdzi Marcin Strzelecki, prezes firmy Barilla w Polsce.

- Kampania telewizyjna z pewnością nam pomaga, aczkolwiek duży wkład we wzrost sprzedaży ma istotna poprawa dostępności naszych produktów. Makarony Barilla, obecne do niedawna raczej jedynie w międzynarodowych sieciach, konsumenci mogą już kupić również m.in. w Polomarkecie, Stokrotce, Delikatesach Centrum czy sklepach Lewiatana, a także w wielu sieciach lokalnych. Nasze produkty dostępne są również w większości dużych hurtowni, co pomaga dotrzed do mniejszych sklepów - zapewnia Marcin Strzelecki.

Prezes Barilli jest zdania, że rozdrobnienie rynku makaronu jest rzeczą naturalną w jego obecnym stadium rozwoju, podobnie jak naturalnym mechanizmem będzie jego konsolidacja w przyszłości. - Obserwując ewolucję handlu detalicznego i rozwój sieci franczyzowych, powstawanie grup zakupowych etc. można stwierdzić, że w kategorii makaronów w przyszłości będą liczyć się jedynie producenci dysponujący odpowiednio dużym potencjałem produkcyjnym, silnym marketingiem oraz rozwiniętą siecią dystrybucji. Producenci mogący zagwarantować partnerom handlowym ciągłość dostaw i pełną dostępność produktu na terenie całego kraju oraz odpowiednie wolumeny. Do tego proponujący odpowiednie wsparcie promocyjno-marketingowe dla swoich marek - dodaje prezes Barilla Polska. Jego zdaniem nieuchronna konsolidacja rynku oznacza oczywiście ograniczenie liczby marek, które w efekcie wzmocnią również swoje udziały. - Czy to dobra perspektywa? Oczywiście! Z punktu widzenia detalisty nie ma większego sensu utrzymywanie na półce np. 15 i więcej pozycji spaghetti, z których 2/3 jest w tej samej cenie. Dzięki uporządkowaniu kategorii zyska także konsument, bo to wygodne rozwiązanie przy dokonywaniu zakupów - twierdzi Marcin Strzelecki. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH