Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Barilla: Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość makaronów (wywiad)

Rynek makaronów w Polsce jest stabilny, z niewielką tendencją wzrostową. Dominują makarony bezjajeczne ze zwykłej pszenicy, jednak to makarony z pszenicy durum rosną najbardziej – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Thanos Athanasopoulos, dyrektor zarządzający Barilla Poland.

Barilla: Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość makaronów (wywiad)
Thanos Athanasopoulos, dyrektor zarządzający Barilla Poland, fot. mat. prasowe

Portalspozywczy.pl: Panie dyrektorze proszę powiedzieć, jaki był miniony rok dla marki Barilla w Polsce?

Thanos Athanasopoulos, dyrektor zarządzający Barilla Poland: Rok 2018 to kolejny rok wzrostów sprzedaży. Możemy pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży makaronów i sosów (Źródło: dane wewnętrzne firmy). To wynik konsekwentnego stosowania przyjętej strategii obecności w mediach oraz działań promocyjnych w punktach sprzedaży.

Czy wzrosty sprzedaży w poszczególnych segmentach umocniły pozycję marki na rynku?

Wzrost sprzedaży makaronów Barilla jest jednym z najszybszych i największych wśród wszystkich marek dostępnych na rynku polskim. Ciągle budujemy swoją pozycję jak i dostępność w różnych kanałach, zmniejszając dystans do konkurentów.

Wspomniał Pan o pozycji na rynku i konkurencji. Jak Pan ocenia polski rynek makaronów?

Rynek makaronów w Polsce jest stabilny, z niewielką tendencją wzrostową. Dominują makarony bezjajeczne ze zwykłej pszenicy, jednak to makarony z pszenicy durum rosną najbardziej.

Segmenty makaronów specjalistycznych, czyli np. pełnoziarnistych lub bezglutenowych stanowią ciągle niewielki procent rynku (odpowiednio 3 proc. oraz 1,5 proc.), przy czym makarony pełnoziarniste nie wykazują tendencji wzrostowych, natomiast bezglutenowe w ciągu ostatnich 3 lat wzrosły prawie trzykrotnie.

Makarony bezglutenowe pojawiły się w portfolio marki Barilla w 2016. Czy to był dobry kierunek działania?

Była to dobra decyzja, biorąc pod uwagę wspomniany powyżej szybki rozwój tego segmentu, jak i zaspokajanie potrzeb konsumentów o szczególnych wymaganiach żywieniowych. Jednak przed nami ciągle dużo pracy przy rozszerzaniu ich dystrybucji.

Mówimy o różnych rodzajach makaronów, które coraz częściej pojawiają się na rynku. Czy może Pan zatem wskazać trendy panujące w segmencie makaronów?

Trend, który ma największe znaczenie, to szybki wzrost segmentu makaronów z pszenicy durum. Stanowią one już ponad 40 proc. rynku, a ich znaczenie z roku na rok rośnie. Oznacza to, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość makaronów, bo to właśnie z pszenicy durum, można stworzyć prawdziwy makaron o cenionej powszechnie właściwości al dente i pięknym kolorze pochodzącym po prostu z koloru ziarna. Ponadto makaron taki po ugotowaniu nie skleja się, jest sprężysty i zachowuje swój kształt.

więcej informacji:

Barilla RSS ALERT    /    Barilla Polska RSS ALERT    /    Thanos Athanasopoulos RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    rynek makaronów w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.243.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.