Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Barilla liczy na 35-procentowy wzrost sprzedaży w 2016 roku

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2016, 13:43
Barilla liczy na 35-procentowy wzrost sprzedaży w 2016 roku
Robert Kastell, dyrektor zarządzający Barilla Polska, fot. mat. pras.

- Dzięki zintegrowanym działaniom marketingowym w mediach i miejscach sprzedaży spodziewamy się około 35-procentowego wzrostu sprzedaży, podczas gdy cała kategoria makaronów rośnie o ok. 1-2 procent - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Robert Kastell, dyrektor zarządzający Barilla Polska.

Jak wynika z opracowania Millward Brown, Brand Health Check 2014&2015 znajomość marki Barilla w Polsce pomiędzy rokiem 2014 a 2015 wzrosła z 48 do 76 procent.

- Odnotowaliśmy również wzrost penetracji marki Barilla o 109 procent. To bardzo dobre wyniki. Teraz przyszła kolej na rozwijanie następnych wskaźników, czyli np. częstotliwości zakupów. Wszystkie te cele realizujemy poprzez zintegrowane działania marketingowe w mediach (kampania TV i digitalowa) i w miejscach sprzedaży, takie jak degustacje, dodatkowe ekspozycje, promocje cenowe itp. - dodaje.

Jak mówi Robert Kastell Barilla Polska spodziewa się, że w 2016 roku wspomniane działania przyniosą ok. 35-procentowy wzrost sprzedaży, podczas gdy cała kategoria makaronów wzrośnie o ok. 1-2 procent.

- W tej chwili nasza strategia polega na przekazywaniu konsumentom wiedzy na temat tego jak w prawdziwie włoski sposób przygotować makaron. To bardzo przyjemne zajęcie, bo polscy konsumenci kochają kuchnię włoską i są otwarci na zdobywanie wiedzy np. o tym co oznaczają terminy "100 proc. durum" i "al dente" oraz jakie korzyści wynikają ze stosowania makaronu dobrej jakości w diecie - dodaje.

Kastell przyznaje, że w 2014 roku Barilla Polska mocno postawiła na rozwijanie sieci dystrybucji, dzięki czemu dziś produkty włoskiej marki są obecne we wszystkich dużych sieciach handlowych we wszystkich większych miastach.

- Teraz, wraz ze wzrostem popytu na nasz makaron, pojawiamy się coraz częściej również w mniejszych sklepach. Jednak ze względu na bardzo duże rozdrobnienie handlu ten proces będzie trwał dłużej - zaznacza.

Barilla to włoski producent makaronów i sosów dystrybuowanych na terenie całego świata od ponad 135 lat. W Polsce dostępne są makarony w wersji klasycznej, jak np. Farfalle, Penne Rigate, Fusilli, Spaghetti, po bardziej wyszukane z linii La Collezione: Castellane, Orecchiette, Casarecce, Tagliatelle, Pappardelle czy Lasagne. Oprócz odmian klasycznych Barilla oferuje również makarony pełnoziarniste, a także wiele rodzajów sosów i pesto, od znanych i popularnych, jak Bolognese, Arrabbiata czy Pesto alla Genovese, po bardziej unikalne jak Pecorino i Ricotta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH