Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Barilla zwiększa sprzedaż w Europie i stawia na innowacje

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-06-2016, 13:18
Barilla zwiększa sprzedaż w Europie i stawia na innowacje
Drukarka makaronu 3D wydrukuje makaron w dowolnym kształcie. fot. YouTube

W 2015 r. w Europie, z wyłączeniem Włoch, wielkość sprzedaży grupy wzrosła o 4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Grupa Barilla inwestuje także w nowe rozwiązania technologiczne: drukarkę 3D do makaronu oraz specjalny piekarnik.

W Stanach Zjednoczonych wzrost wygenerowany został m.in. dzięki wprowadzeniu na rynek nowych produktów, takich jak makaron „Pronto” oraz dzięki konsolidacji produktów w sektorach premium i bezglutenowym, która rozpoczęła się w roku 2014.

W październiku 2015 r. w Nowym Jorku zainaugurowano otwarcie trzeciej restauracji Academia Barilla. Miejsce to posiada interaktywny ekran cyfrowy, pierwszy taki w sektorze detalicznym, który umożliwia gościom publikowanie komentarzy na portalach społecznościowych za pośrednictwem okna restauracji.

W roku 2015 wprowadzono Cucina Barilla – nowy model biznesowy opracowany we współpracy z firmą Whirlpool. Polega na zastosowaniu piekarnika wykorzystującego dedykowaną technologię wraz z produktami Barilla sprzedawanymi online i dostarczanymi prosto do domu. 

W 2015 roku Barilla zaprezentowała swoją drukarkę 3D do makaronu. Tusz do druku został zastąpiony przez wkłady z ciastem. Operator rysuje kształt na komputerze, a dane wysyłane są do drukarki zdolnej do wytworzenia dowolnego wymaganego kształtu makaronu, który można od razu ugotować. Projekt jest obecnie na etapie eksperymentalnym. 

Centrum Fundacji Żywności i Żywienia Barilla zaprezentowało książkę „Planeta konsumpcji. Żywność i zrównoważony rozwój. Budując przyszłość". Jest to książka, która wyjaśnia jak, dzięki stosowaniu zbilansowanej diety śródziemnomorskiej, możliwe jest zmniejszenie wpływu naszych codziennych wyborów żywieniowych na środowisko naturalne, zapobieganie rozwojowi przewlekłych patologii w obrębie układu sercowo-naczyniowego oraz wdrożenie zdrowego i zrównoważonego stylu życia. 

Barilla to włoski producent makaronów i sosów dystrybuowanych na terenie całego świata od ponad 135 lat. W Polsce dostępne są makarony w wersji klasycznej, jak np. Farfalle, Penne Rigate, Fusilli, Spaghetti, po bardziej wyszukane z linii La Collezione: Castellane, Orecchiette, Casarecce, Tagliatelle, Pappardelle czy Lasagne. Oprócz odmian klasycznych Barilla oferuje również makarony pełnoziarniste, a także wiele rodzajów sosów i pesto, od znanych i popularnych, jak Bolognese, Arrabbiata czy Pesto alla Genovese, po bardziej unikalne jak Pecorino i Ricotta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH