REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Barilla zwiększa sprzedaż w Europie i stawia na innowacje

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-06-2016, 13:18
Barilla zwiększa sprzedaż w Europie i stawia na innowacje
Drukarka makaronu 3D wydrukuje makaron w dowolnym kształcie. fot. YouTube

W 2015 r. w Europie, z wyłączeniem Włoch, wielkość sprzedaży grupy wzrosła o 4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Grupa Barilla inwestuje także w nowe rozwiązania technologiczne: drukarkę 3D do makaronu oraz specjalny piekarnik.

REKLAMA

W Stanach Zjednoczonych wzrost wygenerowany został m.in. dzięki wprowadzeniu na rynek nowych produktów, takich jak makaron „Pronto” oraz dzięki konsolidacji produktów w sektorach premium i bezglutenowym, która rozpoczęła się w roku 2014.

W październiku 2015 r. w Nowym Jorku zainaugurowano otwarcie trzeciej restauracji Academia Barilla. Miejsce to posiada interaktywny ekran cyfrowy, pierwszy taki w sektorze detalicznym, który umożliwia gościom publikowanie komentarzy na portalach społecznościowych za pośrednictwem okna restauracji.

W roku 2015 wprowadzono Cucina Barilla – nowy model biznesowy opracowany we współpracy z firmą Whirlpool. Polega na zastosowaniu piekarnika wykorzystującego dedykowaną technologię wraz z produktami Barilla sprzedawanymi online i dostarczanymi prosto do domu. 

W 2015 roku Barilla zaprezentowała swoją drukarkę 3D do makaronu. Tusz do druku został zastąpiony przez wkłady z ciastem. Operator rysuje kształt na komputerze, a dane wysyłane są do drukarki zdolnej do wytworzenia dowolnego wymaganego kształtu makaronu, który można od razu ugotować. Projekt jest obecnie na etapie eksperymentalnym. 

Centrum Fundacji Żywności i Żywienia Barilla zaprezentowało książkę „Planeta konsumpcji. Żywność i zrównoważony rozwój. Budując przyszłość". Jest to książka, która wyjaśnia jak, dzięki stosowaniu zbilansowanej diety śródziemnomorskiej, możliwe jest zmniejszenie wpływu naszych codziennych wyborów żywieniowych na środowisko naturalne, zapobieganie rozwojowi przewlekłych patologii w obrębie układu sercowo-naczyniowego oraz wdrożenie zdrowego i zrównoważonego stylu życia. 

Barilla to włoski producent makaronów i sosów dystrybuowanych na terenie całego świata od ponad 135 lat. W Polsce dostępne są makarony w wersji klasycznej, jak np. Farfalle, Penne Rigate, Fusilli, Spaghetti, po bardziej wyszukane z linii La Collezione: Castellane, Orecchiette, Casarecce, Tagliatelle, Pappardelle czy Lasagne. Oprócz odmian klasycznych Barilla oferuje również makarony pełnoziarniste, a także wiele rodzajów sosów i pesto, od znanych i popularnych, jak Bolognese, Arrabbiata czy Pesto alla Genovese, po bardziej unikalne jak Pecorino i Ricotta.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH