Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Barilla zwiększyła przychody o 2 procent w 2015 roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2016, 10:30
Barilla zwiększyła przychody o 2 procent w 2015 roku
fot. shutterstock

W 2015 roku Grupa Barilla zanotowała wzrost przychodów do 3.383 mln euro w 2015 r. Oznacza to wzrost o 2 procent po odliczeniu wpływu zmian kursów walutowych.Wielkość sprzedaży utrzymała się na podobnym poziomie w porównaniu z rokiem 2014.

W ciągu 2015 r. nakłady inwestycyjne Grupy Barilla wyniosły około 147 mln euro, co odpowiada w przybliżeniu 4 proc. przychodów. Kontynuowano redukcję zadłużenia grupy, które spadło z poziomu 250 mln euro w 2014 r. do 170 mln euro w roku 2015.

Prawie połowa przychodów Grupy Barilla generowana jest we Włoszech. Pomimo trudnego kontekstu ekonomicznego i społecznego, w którym konsumpcja kategorii produktów konkurencyjnych dla spółki Barilla spada, firma odnotowuje wyniki powyżej średniej rynkowej.

Szczególnie pozytywnie prezentują się wyniki w sektorze Meal Solutions, czyli makaronów i sosów, gdzie zauważalny wzrost odnotowano w sprzedaży sosów, szczególnie pesto, oraz produktów na bazie mięsa. Udział rynkowy makaronów Barilla i Voiello znów zaczął wzrastać, uwidaczniając znaczącą zmianę w stosunku do ubiegłych lat.

Makaron bezglutenowy oraz makaron pełnoziarnisty odnotowują wzrosty powyżej stóp rynkowych, przyczyniając się do zwiększenia ogólnego udziału marki Barilla w rynku. W sektorze piekarniczym wielkości sprzedaży były w większości porównywalne z rokiem 2014. Wzrósł udział w rynku miniciasteczek, paluszków, krakersów i pieczywa. 

Jak czytamy w raporcie finansowym, rok 2015 był korzystny dla Grupy Barilla zarówno pod kątem danych ekonomicznych, jak i wyników związanych ze zrównoważonym rozwojem. 

- Wyniki z 2015 r. potwierdzają skuteczność strategii "Dobre dla Ciebie, dobre dla Planety” - stwierdził prezes Guido Barilla - Pomimo trudnych warunków firma nadal rozwija się za granicą i osiąga wyniki powyżej średniej rynkowej we Włoszech. Jesteśmy zaangażowani w rozszerzanie działalności na rynkach wschodzących charakteryzujących się wysokim poziomem konsumpcji makaronu oraz pragniemy wykorzystać możliwości, jakie niesie za sobą nasza oferta produktów piekarniczych. Dokonujemy tego, jednocześnie promując smaczną, zdrową i satysfakcjonującą dietę, inspirowaną śródziemnomorskim stylem życia - dodał.

Barilla to włoski producent makaronów i sosów dystrybuowanych na terenie całego świata od ponad 135 lat. W Polsce dostępne są makarony w wersji klasycznej, jak np. Farfalle, Penne Rigate, Fusilli, Spaghetti, po bardziej wyszukane z linii La Collezione: Castellane, Orecchiette, Casarecce, Tagliatelle, Pappardelle czy Lasagne. Oprócz odmian klasycznych Barilla oferuje również makarony pełnoziarniste, a także wiele rodzajów sosów i pesto, od znanych  i popularnych, jak Bolognese, Arrabbiata czy Pesto alla Genovese, po bardziej unikalne jak Pecorino i Ricotta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH