REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Barilla zwiększyła przychody o 2 procent w 2015 roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2016, 10:30
Barilla zwiększyła przychody o 2 procent w 2015 roku
fot. shutterstock

W 2015 roku Grupa Barilla zanotowała wzrost przychodów do 3.383 mln euro w 2015 r. Oznacza to wzrost o 2 procent po odliczeniu wpływu zmian kursów walutowych.Wielkość sprzedaży utrzymała się na podobnym poziomie w porównaniu z rokiem 2014.

REKLAMA

W ciągu 2015 r. nakłady inwestycyjne Grupy Barilla wyniosły około 147 mln euro, co odpowiada w przybliżeniu 4 proc. przychodów. Kontynuowano redukcję zadłużenia grupy, które spadło z poziomu 250 mln euro w 2014 r. do 170 mln euro w roku 2015.

Prawie połowa przychodów Grupy Barilla generowana jest we Włoszech. Pomimo trudnego kontekstu ekonomicznego i społecznego, w którym konsumpcja kategorii produktów konkurencyjnych dla spółki Barilla spada, firma odnotowuje wyniki powyżej średniej rynkowej.

Szczególnie pozytywnie prezentują się wyniki w sektorze Meal Solutions, czyli makaronów i sosów, gdzie zauważalny wzrost odnotowano w sprzedaży sosów, szczególnie pesto, oraz produktów na bazie mięsa. Udział rynkowy makaronów Barilla i Voiello znów zaczął wzrastać, uwidaczniając znaczącą zmianę w stosunku do ubiegłych lat.

Makaron bezglutenowy oraz makaron pełnoziarnisty odnotowują wzrosty powyżej stóp rynkowych, przyczyniając się do zwiększenia ogólnego udziału marki Barilla w rynku. W sektorze piekarniczym wielkości sprzedaży były w większości porównywalne z rokiem 2014. Wzrósł udział w rynku miniciasteczek, paluszków, krakersów i pieczywa. 

Jak czytamy w raporcie finansowym, rok 2015 był korzystny dla Grupy Barilla zarówno pod kątem danych ekonomicznych, jak i wyników związanych ze zrównoważonym rozwojem. 

- Wyniki z 2015 r. potwierdzają skuteczność strategii "Dobre dla Ciebie, dobre dla Planety” - stwierdził prezes Guido Barilla - Pomimo trudnych warunków firma nadal rozwija się za granicą i osiąga wyniki powyżej średniej rynkowej we Włoszech. Jesteśmy zaangażowani w rozszerzanie działalności na rynkach wschodzących charakteryzujących się wysokim poziomem konsumpcji makaronu oraz pragniemy wykorzystać możliwości, jakie niesie za sobą nasza oferta produktów piekarniczych. Dokonujemy tego, jednocześnie promując smaczną, zdrową i satysfakcjonującą dietę, inspirowaną śródziemnomorskim stylem życia - dodał.

Barilla to włoski producent makaronów i sosów dystrybuowanych na terenie całego świata od ponad 135 lat. W Polsce dostępne są makarony w wersji klasycznej, jak np. Farfalle, Penne Rigate, Fusilli, Spaghetti, po bardziej wyszukane z linii La Collezione: Castellane, Orecchiette, Casarecce, Tagliatelle, Pappardelle czy Lasagne. Oprócz odmian klasycznych Barilla oferuje również makarony pełnoziarniste, a także wiele rodzajów sosów i pesto, od znanych  i popularnych, jak Bolognese, Arrabbiata czy Pesto alla Genovese, po bardziej unikalne jak Pecorino i Ricotta.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH