Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Bezglutenowe marki zmieniają opakowania

Rosnąca popularność diety bezglutenowej powoduje, że produkcją żywności ze znakiem przekreślonego kłosa zainteresowały się mainstreamowe marki branży spożywczej. Coraz większa konkurencja to duże wyzwanie dla marek bezglutenowych.

Bezglutenowe marki zmieniają opakowania
fot. shutterstock

Od kilku lat grupa konsumentów poszukujących produktów bez glutenu wciąż się powiększa. Są w niej chorujący na celiakię, ale również uczuleni na pszenicę i osoby z nadwrażliwością na gluten. Dieta bez glutenu jest też często zalecana w przypadku chorób autoimmunologicznych. Wybierają ją również osoby nie mające wskazań medycznych, którzy twierdzą, że nie jedząc glutenu, czują się lepiej, a nawet chudną.

Z badań firmy Minet wynika, że w Polsce diety bezglutenowej przestrzega ok. 8 proc. osób. Natomiast rynek żywności bezglutenowej rośnie ok. 10 proc. rocznie. Duży popyt na tego rodzaju żywność powoduje, że na jej produkcję decydują się również marki mainstreamowe z branży spożywczej, stając się dużą konkurencją dla specjalistycznych marek bezglutenowych. Dziś może już kupić bezglutenowe płatki marki Nestle, czy chleb z warszawskiej piekarni Putka.

- To absolutna rewolucja na rynku żywności bezglutenowej i wielkie wyzwanie dla marek specjalistycznych, które dotychczas nie miały tak dużej konkurencji i nie musiały „wyróżnić się z tłumu”. Klienci nie mając dużego wyboru kupowali te produkty, które  znaleźli na półkach z napisem artykuły bezglutenowe. Dziś ich uwagę przyciągają produkty, które dobrze wyglądają, przyciągają ciekawym,  ładnym opakowaniem, który daje obietnicę smaku. Dlatego marki bezglutenowe muszą być bardziej zorientowane marketingowo, a opakowanie to pierwszy, najważniejszy krok – twierdzi Rafał Grzeszkowski, dyrektor kreatywny agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited (CU).

Zmiany już widać. Obecny rok okazał się przełomowy dla marek bezglutenowych. Balviten przystąpił do programu znakowania żywności bezglutenowej międzynarodowym znakiem Przekreślonego Kłosa i zmienił identyfikację wizualną.

- Najnowsze logo jest wyraziste i łatwiejsze do zapamiętania. Font jest prosty i masywny, a kolory logo - pomarańczowy, beżowy i zielony - kojarzą się z energią, słońcem, ekologią i naturalnością. To wszystko tworzy design marki młodej i przyjaznej – ocenia Rafał Grzeszkowski.

Firma stopniowo zmienia opakowania na nowe i umieszcza znak na licencjonowanych produktach.

Z kolei marka Incola, postawiła na wizerunek clean label, czyli przejrzystą deklarację na opakowaniu składu żywności, w której świadomie rezygnuje się ze sztucznych barwników, środków konserwujących, środków wzmacniających smak. Nie używa modyfikowanych soi ani utwardzonych tłuszczów. Dba o design opakowań.

więcej informacji:

Bezgluten RSS ALERT    /    bezglutenowa żywność RSS ALERT    /    żywność bezglutenowa RSS ALERT    /    Rafał Grzeszkowski RSS ALERT    /    Putka RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    Communication Unlimited RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.126.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.