Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bielmar spodziewa się wyhamowania spadku handlu tradycyjnego

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 06-02-2014, 15:40
Bielmar spodziewa się wyhamowania spadku handlu tradycyjnego
Aleksander Szałajko, starszy specjalista ds. komunikacji ZT Bielmar

ZT Bielmar oczekują w tym roku stabilizacji na rynku surowców, a także na rynku handlu detalicznego. - Po dynamicznym rozwoju sieci dyskontów, spadku obrotów w hipermarketach oraz konsolidacji rynku hurtowego, liczymy na wyhamowanie procesu kurczenia się handlu tradycyjnego - mówi Aleksander Szałajko, starszy specjalista ds. komunikacji ZT Bielmar.

- W bieżącym roku liczymy na stabilizację w dwóch obszarach. Po pierwsze, życzylibyśmy sobie dobrych zbiorów rzepaku, który jest podstawowym surowcem naszej produkcji. Mamy nadzieję, że w związku z tym jego ilość na rynku i cena będą korzystne. Zakładamy, że ceny także innych składników naszych produktów nie staną się przedmiotem zbytnich spekulacji i pozostaną na tym samym poziomie - mówi Aleksander Szałajko w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Druga sprawa to handel w Polsce. Po dynamicznym rozwoju sieci dyskontów, spadku obrotów w hipermarketach oraz konsolidacji rynku hurtowego, liczymy na wyhamowanie procesu kurczenia się handlu tradycyjnego. Oczekujemy rynkowej stabilizacji - dodaje.

Jak ocenia, w takich warunkach firma ZT Bielmar będzie mogła realizować swoje założenia sprzedażowe i wszelkie działania prosprzedażowe. - To dla nas szczególnie ważne, tym bardziej, że jesteśmy jedynym producentem tłuszczów roślinnych z całkowicie polskim kapitałem, który posiada znaczące udziały w rynku i z sukcesem opiera się konkurencji - podkreśla.

Jego zdaniem, konsolidacja handlu detalicznego oraz hurtowni jest zjawiskiem typowym dla czasu spadku obrotów w handlu.

- Musimy się do tego dostosować, ale jednocześnie nie możemy dać się ponieść emocjom. Trzeba przeanalizować zmiany i spróbować ocenić, na ile będą trwałe. Nie chcielibyśmy, aby doszło do paradoksalnej sytuacji, w której to kanał nowoczesny dyktuje warunki całemu rynkowi - mówi Aleksander Szałajko.

Dodaje, że konsument co prawda pozostaje wrażliwy na reklamę, lecz zaczyna wybierać bardziej świadomie. - Czynnik ekonomiczny nadal będzie decydujący podczas zakupu, mimo to musimy dbać o szeroką dystrybucję oraz najwyższą jakość produktów. Wyzwaniem w relacjach handlowych będzie utrzymanie równowagi pomiędzy aspiracjami producenta, a warunkami dyktowanymi w centralach sieci - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 061) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH