REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Clean Label to ważny trend w branży wyrobów piekarniczych

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 22-11-2016, 14:20
Clean Label to ważny trend w branży wyrobów piekarniczych
fot. Dan Cake

Clean Label to ważny, o ile nie najważniejszy termin obowiązujący od kilku lat w przemyśle spożywczym. Zgodnie z jego założeniami firmy działające w tej branży na coraz większą skalę usuwają ze swoich produktów sztuczne wzmacniacze smaku, konserwanty i barwniki na rzecz naturalnych i znanych konsumentom składników.

REKLAMA

Pojęcie Clean Label już dawno przestało być zarezerwowane tylko dla produktów ekologicznych. Sprostanie oczekiwaniom klientów i wdrażanie w produkcji filozofii Clean Label nie jest proste, szczególnie w przypadku tak specyficznego sektora branży spożywczej jakim jest branża pakowanych wyrobów piekarniczych. Nie jest to jednak niemożliwe, czego najlepszym przykładem jest wdrażana od lat polityka jakości i zrównoważonego rozwoju firmy Dan Cake Polonia.

W 2013 r. Europejski Instytut ds. Bezpieczeństwa Żywności – EFSA, przeprowadził na Uniwersytecie w Southampton badania sztucznych substancji wykorzystywanych w branży spożywczej1. Testy miały wykazać, czy te pochodzenia syntetycznego oraz zawierające benzoesan sodu mają jakikolwiek wpływ na nadaktywność u dzieci. Wyniki były jednoznaczne: składniki te skutecznie zmniejszały umiejętność skupienia uwagi u najmłodszych konsumentów. Na efekty takich rewelacji nie trzeba było długo czekać. Unia Europejska wkrótce nałożyła na producentów żywności nakaz umieszczania na opakowaniach produktów zawierających substancje chemiczne, informacji o ich wpływie na nadaktywność dzieci. Zaniepokojeni konsumenci zaczęli więc czyścić półki kuchennych szafek z produktów zawierających pobudzające maluchy substancje, zaś przedstawiciele branży spożywczej większą wagę przykładać do składników używanych w produkcji swoich wyrobów. Co prawda, dalsze badania poszczególnych barwników nie potwierdziły początkowych wyników testów, ale niepokój wśród klientów pozostał. Od tej pory dziwnie „chemicznie” brzmiące dodatki stały się persona non grata w kuchni coraz większej rzeszy konsumentów.

Był to początek jednego z najgłośniejszych trendów na rynku spożywczym i – co ciekawe – wymuszonego przez samych konsumentów. Im bardziej skomplikowanie wyglądał im skład danego produktu, tym większe budził obawy o jego zdrowie i samopoczucie. Dlatego konsument dwa razy się zastanowił, zanim kupił produkt „bogaty” w obcobrzmiące nazwy obecne w jego w składzie. Sztuczne, wysoko przetworzone składniki w pożywieniu oznaczają zazwyczaj jedno: niejasny wpływ na ludzkie zdrowie. A przecież na technologii ich produkcji zwykli klienci nie muszą się znać. Dlatego przedstawiciele branży spożywczej zaczęli komponować etykiety swoich produktów w przejrzysty i zrozumiały sposób, sięgając coraz częściej i bardziej świadomie po naturalne składniki. Od tej pory konsumenci mogli wybierać z półki sklepowej produkty, których skład wreszcie mogli zrozumieć.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 730) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH