Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Członek PPC: Chcemy wprowadzać na rynek nowe produkty i zdrową żywność funkcjonalną

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 27-07-2010, 14:18

Stworzona przez 12 zakładów piekarskich spółka Polskie Piekarnie i Cukiernie we współpracy z Wydziałem Nauki o Żywności Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie będzie współpracować przy realizacji strategii promocyjnej dla branży piekarniczej oraz pieczywa.

 - Celem podpisanego porozumienia jest nawiązanie kontaktów naukowo-badawczych, sprzyjających rzetelnemu informowaniu konsumenta o zaletach pieczywa oraz promowaniu wyrobów prozdrowotnych. Niewątpliwą korzyścią dla środowiska naukowego będzie natomiast poznanie aktualnych problemów branży piekarskiej i rozwój funkcji doradczej w tym zakresie - mówi dr hab. Iwona Konopka, prodziekan Wydziału Nauki o Żywności UWM. Najlepsi studenci Wydziału Nauki o Żywności będą mieli możliwość realizacji części prac dyplomowych i inżynierskich oraz odbycie praktyk w obiektach spółki.

Branża piekarnicza, w przeciwieństwie do innych sektorów branży spożywczej, nie podejmuje aktywnych działań promocyjnych i edukacyjnych. - Polskie podmioty niejednokrotnie próbowały zorganizować ten rynek na różnych płaszczyznach - mówi Grzegorz Pellowski, członek PPC - To jest kolejna próba i po ponad rocznej działalności widać, że rozwijamy się w dobrym kierunku.

Swoje udziały w ramach Polskich Piekarni i Cukierni posiada już 12 zakładów piekarskich i cukierniczych. Wśród przedstawicieli znaleźli się właściciele małych i dużych zakładów. Chcą mówić jednym głosem o tradycji i polskich wyrobach oraz wpływać na politykę branży w kraju. - Współpraca w PPC nie opiera się o sprzedaż produktów, a o wspólny zakup surowców niezbędnych do ich produkcji - podkreśla Grzegorz Pellowski. Statut PPC pozwala również na pozyskiwanie funduszy niedostępnych dla pojedynczych zakładów.

- Chcemy wprowadzać nowe produkty i zdrową żywność funkcjonalną. Współpraca z Uniwersytetem Warmińsko - Mazurskim jest niezbędna dla zapewnienia najwyższej jakości produktów finalnych - podkreśla Bogdan Raszczyk, właściciel zakładów piekarskich i cukierniczych, członek PPC. To dobra wiadomość dla bardziej wymagających konsumentów. Bardzo popularne w Europie pieczywo bezglutenowe jest na polskim rynku w dalszym ciągu trudno dostępne.

Rynek piekarniczy w całej Europie jest bardzo dobrze zorganizowany. We Francji, udało się odwrócić tendencje spadkowe dzięki zorganizowaniu się branży, a współpraca z władzami i mediami doprowadziła do ponownego wzrostu spożycia pieczywa. To jak sytuacja rozwinie się na polskim rynku zależy wyłącznie od przedstawicieli branży. Członkowie PPC są dowodem na to, że współpraca wewnątrz branżowa przynosi wiele korzyści nie tylko dla konsumentów, ale i dla producentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH