Daniłowski, Makarony Polskie: Chcemy rozwijać eksport głównie do Egiptu i na Ukrainę
W minionym roku eksport makaronu z Polski wyniósł 19 tys. ton, przy produkcji makaronu ponad 150 tys. ton. Zatem wyeksportowano ok. 15 proc. produkcji krajowej. Tyle samo mniej więcej zaimportowano, głównie z Włoch i Grecji. W 2017 r. Grupa MP wyeksportowała ok 4 tys. ton makaronu, co w naszych przychodach stanowi ok 6-7 proc – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.

Zenon Daniłowski zwraca uwagę, że makaron jest produktem objętościowym, a przez to są duże koszty związane z logistyką.
– Trzeba mieć mocną pozycję na rynku, żeby móc makaron eksportować. W minionym roku eksport makaronu z Polski wyniósł 19 tys. ton, przy produkcji makaronu ponad 150 tys. ton. Zatem wyeksportowano ok. 15 proc. produkcji krajowej. Tyle samo mniej więcej zaimportowano, głównie z Włoch i Grecji. W 2017 r. Grupa MP wyeksportowała ok 4 tys. ton makaronu, co w naszych przychodach stanowi ok 6-7 proc. Eksport jest jednym z najbardziej rentowanych obszarów naszej działalności – wyliczył prezes spółki Makarony Polskie.
– Naszym największym odbiorcą była Ukraina, która zwiększyła import makaronu z Polski w ostatnim roku o blisko 50 proc. Eksport makaronu z Polski na Ukrainę osiągnął w 2017 roku wartość 4 mln euro. Nasz makaron Sorenti znajduje się na półkach u wiodących dystrybutorów ukraińskich. Tak więc nasze makarony głównie eksportujmy na Ukrainę i do Egiptu. Ponadto makarony bio, prozdrowotne i zwierzątka dla dzieci również do Szwecji, Norwegii i Chin. Eksport jest wyzwaniem, ale jak już dany produkt zadomowi się na konkretnym rynku, wówczas taka działalność staje się opłacalna – dodał prezes.
– Nasze oczekiwania są dużo większe. Taka firma jak nasza musi koncentrować się na konkretnych rynkach. Obecnie prowadzimy dwa projekty wiodące: Ukraina i Egipt. Chcemy rozwijać głównie te dwa rynki. Naszym celem jest osiągniecie w 2020 roku wyniku na poziomie 3 tys. ton eksportu tylko do Egiptu. Oczywiście inne państwa jak kraje skandynawskie, Czechy i Białoruś są dla nas również interesującymi rynkami – podsumował Zenon Daniłowski.
Czytaj więcej w "Strefie Premium": Klient oczekuje, aby produkt zmieniać i dopasowywać do jego potrzeb - wywiad z prezesem Makarony Polskie

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
MAKMakarony Polskie SA |
Kurs: 4.20 PLN
Zmiana: -0.10(-2.33%)
Aktualizacja: 13:02:2019
|

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.