Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Daniłowski, Makarony Polskie: Chcemy rozwijać eksport głównie do Egiptu i na Ukrainę

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2018, 14:01
Daniłowski, Makarony Polskie: Chcemy rozwijać eksport głównie do Egiptu i na Ukrainę
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie, fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

W minionym roku eksport makaronu z Polski wyniósł 19 tys. ton, przy produkcji makaronu ponad 150 tys. ton. Zatem wyeksportowano ok. 15 proc. produkcji krajowej. Tyle samo mniej więcej zaimportowano, głównie z Włoch i Grecji. W 2017 r. Grupa MP wyeksportowała ok 4 tys. ton makaronu, co w naszych przychodach stanowi ok 6-7 proc – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.

Zenon Daniłowski zwraca uwagę, że makaron jest produktem objętościowym, a przez to są duże koszty związane z logistyką.

– Trzeba mieć mocną pozycję na rynku, żeby móc makaron eksportować. W minionym roku eksport makaronu z Polski wyniósł 19 tys. ton, przy produkcji makaronu ponad 150 tys. ton. Zatem wyeksportowano ok. 15 proc. produkcji krajowej. Tyle samo mniej więcej zaimportowano, głównie z Włoch i Grecji. W 2017 r. Grupa MP wyeksportowała ok 4 tys. ton makaronu, co w naszych przychodach stanowi ok 6-7 proc. Eksport jest jednym z najbardziej rentowanych obszarów naszej działalności – wyliczył prezes spółki Makarony Polskie. 

– Naszym największym odbiorcą była Ukraina, która zwiększyła import makaronu z Polski w ostatnim roku o blisko 50 proc. Eksport makaronu z Polski na Ukrainę osiągnął w 2017 roku wartość 4 mln euro. Nasz makaron Sorenti znajduje się na półkach u wiodących dystrybutorów ukraińskich. Tak więc nasze makarony głównie eksportujmy na Ukrainę i do Egiptu. Ponadto makarony bio, prozdrowotne i zwierzątka dla dzieci również do Szwecji, Norwegii i Chin. Eksport jest wyzwaniem, ale jak już dany produkt zadomowi się na konkretnym rynku, wówczas taka działalność staje się opłacalna – dodał prezes.

– Nasze oczekiwania są dużo większe. Taka firma jak nasza musi koncentrować się na konkretnych rynkach. Obecnie prowadzimy dwa projekty wiodące: Ukraina i Egipt. Chcemy rozwijać głównie te dwa rynki. Naszym celem jest osiągniecie w 2020 roku wyniku na poziomie 3 tys. ton eksportu tylko do Egiptu. Oczywiście inne państwa jak kraje skandynawskie, Czechy i Białoruś są dla nas również interesującymi rynkami – podsumował Zenon Daniłowski.

Czytaj więcej w "Strefie Premium": Klient oczekuje, aby produkt zmieniać i dopasowywać do jego potrzeb - wywiad z prezesem Makarony Polskie

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 524) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH