REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Aryzta na FRSiH: Duży może więcej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2014, 23:19
Dyrektor Aryzta na FRSiH: Duży może więcej
Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Grupy ARYZTA

- Jako piekarze nie jesteśmy skonsolidowani. W związku z tym mam mam gorący apel do kolegów z branży o jednoczenie wysiłków, ponieważ duży może więcej niż małe podmioty działające w pojedynkę - apelował podczas VII FRSiH w czasie debaty zatytułowanej "Biznes i technologie – konkurencyjność produkcyjna polskiego sektora spożywczego" Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Grupy Aryzta.

REKLAMA
Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Grupy Aryzta, jest zdania, że jedynym, słusznym kierunkiem rozwoju są innowacje i dotacje unijne.

- Współpracujemy z wieloma krajami, mamy rozbudowane działy jakości, badań i rozwoju. Reprezentuję branżę piekarską, która jest jedną z najbardziej rozdrobnionych segmentów w Polsce. Na tym rynku działa 10 tys. piekarni, z czego zaledwie kilka dużych podmiotów. Wykorzystanie środków unijnych jest dla mnie prostsze niż w przypadku mniejszych firm, które walczą o zbyt i nie mają często czasu na wypełnianie oczekiwań instytucji rozdzielających środki unijne - twierdzi Waldemar Topolski.
Jego zdaniem istnieje jednak duża obawa, że przedsiębiorcy po prostu przejedzą dużą część środków UE na pseudobadania innowacyjne.

Waldemar Topolski, przyznał, że dzięki pomocy publicznej, jego firmie udało się zdobyć przewagę cenową i technologiczną.
- Cały czas poprawiamy przewagę jakościową. Teraz moim zdaniem przyszedł czas na innowacje i budowę polskiej marki. Konkurencja nie śpi, dlatego polscy producenci rolno-spożywczy muszą być bardziej innowacyjni, musimy budować polską markę pieczywa, powinniśmy brać przykład z norweskiego łososia czy duńskiego masła - to są konkretne przykłady konkretnych działań, które świadczą o tym, że konsument jest zapłacić w stanie więcej za dobry, markowy produkt - dodał Waldemar Topolski.

Waldemar Topolski podczas debaty zaznaczył, że mimo. iż w pieczywie pozorne trudno o na innowacje, to jednak konsumenci oczekują nowych rozwiązań również w tym sektorze. Nawet w prostej kajzerce można i trzeba znaleźć innowacje, bo konsumenci tego oczekują.

Jakie są trendy na rynku pieczywa?
- Ciekawym zjawiskiem na rynku jest odchodzenie od produktów tzw. light czy niskotłuszczowych. Większy wzrost obserwujemy w produktach, które w sposób całościowy wspierają zdrowy tryb życia, mają funkcje prozdrowotne np. pieczywo bezglutenowe. Popularne jest również pieczywo bogate w błonnik czy naturalne kwasy tłuszczowe. Źródłem naszego optymizmu są nasi konsumenci. Każdy konsument chce mieć wybór, co chce, gdzie chce i jak chce. My producenci musimy się do tego dopasować - zapewniał podczas FRSiH Waldemar Topolski.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Znawca Tematu 08-12-2014, 16:52:
Jak zwykle wielkie słowa pana Waldemara. Czy coś stoi za tym?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH