Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor biura FBZPR: Chcemy "odczarować" wizerunek kasz

  • Autor: PB, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2014, 10:44

Zdaniem Agnieszki Falby-Gałkowskiej, dyrektora biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, kampania „Lubię kaszę..." osiągnęła pierwsze efekty, ponieważ produkt ten staje się coraz popularniejszy wśród Polaków, w sklepach widoczna jest coraz szersza oferta kasz, a temat kasz na stałe zagościł w polskich mediach.

- Najważniejszym założeniem kampanii jest przekonanie Polaków do częstszego jedzenia kaszy i „odczarowanie" jej wizerunku - kasza kojarzy się przede wszystkim z prostymi i nudnymi daniami, a dodatkowo aż 74 proc. Polaków najczęściej jada ją jako dodatek np. do sosu. W ramach kampanii „Lubię Kaszę..." pokazujemy dlaczego warto jeść kaszę - ma bardzo dużo walorów zdrowotnych, a także jak ją przyrządzić, aby wydobyć z niej to co najlepsze. Obserwujemy, że kasza staje się co raz popularniejsza wśród Polaków, co widać m.in. na sklepowych półkach, gdzie już teraz można znaleźć jej bardzo bogaty asortyment - mówi Agnieszka Falba-Gałkowska.

Obecnie realizowana jest druga edycja kampanii, która trwa od marca do grudnia br. - Warto zauważyć, że nasza strona internetowa cieszy się co raz większą popularnością, podobnie jak inicjatywy zrealizowane w ramach kampanii - np. spotkania kulinarne czy warsztaty dla kadry szkolnej. Dostajemy także dużo zapytań od konsumentów, a kasza na stałe zagościła także w polskich mediach, które chętnie podejmują ten temat - wymienia Agnieszka Falba-Gałkowska.

Kampanię „Lubię kaszę - kasza na stół, na zdrowie, na co dzień" prowadzi Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych, ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby pierwszej edycji kampanii, Polacy jedzą kaszę, przede wszystkim dlatego, że jest zdrowa (77 proc. wskazań) i smaczna (76 proc.). Okazuje się, że przynajmniej 2-3 razy w miesiącu kaszę je 34 proc. Polaków, co czwarta przebadana osoba wskazywała, że spożywa kaszę raz w tygodniu. Częściej po ten produkt sięga tylko 9 proc. naszego społeczeństwa.

- Podczas naszych spotkań z nauczycielami oraz konsumentami słyszymy także, że kasza jest prosta w przygotowaniu i ma wiele różnych zastosowań. Można ją podać w formie dania głównego, deseru, sałatki czy zupy. Dzięki temu, że kasza jest różnorodna, co raz częściej gości na polskich stołach. Dodatkowo - m.in. również dzięki naszej kampanii - temat kaszy regularnie pojawia się w kontekście zdrowego odżywiania, jak i modnego obecnie eksperymentowania w kuchni, co pozwala niektórym odkryć nie znane do tej pory zastosowania kaszy - ocenia Agnieszka Falba-Gałkowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH