Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor biura FBZPR: Chcemy "odczarować" wizerunek kasz

  • Autor: PB, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2014, 10:44

Zdaniem Agnieszki Falby-Gałkowskiej, dyrektora biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, kampania „Lubię kaszę..." osiągnęła pierwsze efekty, ponieważ produkt ten staje się coraz popularniejszy wśród Polaków, w sklepach widoczna jest coraz szersza oferta kasz, a temat kasz na stałe zagościł w polskich mediach.

- Najważniejszym założeniem kampanii jest przekonanie Polaków do częstszego jedzenia kaszy i „odczarowanie" jej wizerunku - kasza kojarzy się przede wszystkim z prostymi i nudnymi daniami, a dodatkowo aż 74 proc. Polaków najczęściej jada ją jako dodatek np. do sosu. W ramach kampanii „Lubię Kaszę..." pokazujemy dlaczego warto jeść kaszę - ma bardzo dużo walorów zdrowotnych, a także jak ją przyrządzić, aby wydobyć z niej to co najlepsze. Obserwujemy, że kasza staje się co raz popularniejsza wśród Polaków, co widać m.in. na sklepowych półkach, gdzie już teraz można znaleźć jej bardzo bogaty asortyment - mówi Agnieszka Falba-Gałkowska.

Obecnie realizowana jest druga edycja kampanii, która trwa od marca do grudnia br. - Warto zauważyć, że nasza strona internetowa cieszy się co raz większą popularnością, podobnie jak inicjatywy zrealizowane w ramach kampanii - np. spotkania kulinarne czy warsztaty dla kadry szkolnej. Dostajemy także dużo zapytań od konsumentów, a kasza na stałe zagościła także w polskich mediach, które chętnie podejmują ten temat - wymienia Agnieszka Falba-Gałkowska.

Kampanię „Lubię kaszę - kasza na stół, na zdrowie, na co dzień" prowadzi Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych, ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby pierwszej edycji kampanii, Polacy jedzą kaszę, przede wszystkim dlatego, że jest zdrowa (77 proc. wskazań) i smaczna (76 proc.). Okazuje się, że przynajmniej 2-3 razy w miesiącu kaszę je 34 proc. Polaków, co czwarta przebadana osoba wskazywała, że spożywa kaszę raz w tygodniu. Częściej po ten produkt sięga tylko 9 proc. naszego społeczeństwa.

- Podczas naszych spotkań z nauczycielami oraz konsumentami słyszymy także, że kasza jest prosta w przygotowaniu i ma wiele różnych zastosowań. Można ją podać w formie dania głównego, deseru, sałatki czy zupy. Dzięki temu, że kasza jest różnorodna, co raz częściej gości na polskich stołach. Dodatkowo - m.in. również dzięki naszej kampanii - temat kaszy regularnie pojawia się w kontekście zdrowego odżywiania, jak i modnego obecnie eksperymentowania w kuchni, co pozwala niektórym odkryć nie znane do tej pory zastosowania kaszy - ocenia Agnieszka Falba-Gałkowska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH