Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor generalny PSPO: Polska margaryna nie zasługuje na czarny PR

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2016, 09:56
Dyrektor generalny PSPO: Polska margaryna nie zasługuje na czarny PR
Adam Stępień, dyrektor generalny PSPO, fot. Paweł Pawłowski/Żelaznastudio

- Usunięcie margaryn miękkich z listy produktów, które można wykorzystywać w sprzedawanych w sklepikach szkolnych kanapkach to nieprzemyślany ruch ukierunkowany na zwiększenie popytu na masło. Mamy nadzieję, że ten błąd zostanie szybko naprawiony i usunięty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Stępień, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju.

Jak mówi Adam Stępień polski przemysł tłuszczowy jest bardzo nowoczesny, a produkty nie zawierają praktycznie tłuszczy trans, które są szczególnie niekorzystne dla organizmu.

- Tym większe zaskoczenie wzbudziło w nas ubiegłoroczne usunięcie margaryn miękkich z listy produktów, które można wykorzystywać w kanapkach sprzedawanych w sklepikach szkolnych. Tego rodzaju nieprzemyślany ruch ukierunkowany na zwiększenie popytu na masło nasuwa wątpliwości wobec jego podstaw merytorycznych. Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało rewizję tego rozporządzenia, dlatego mamy nadzieję, że ten błąd zostanie szybko naprawiony i usunięty - dodaje.

Jak przypomina dyrektor generalny PSPO, stowarzyszenie uczestniczyło w zorganizowanych przez ministerstwo konsultacjach społecznych latem 2015 roku. Rozporządzenie zostało podpisane pod koniec sierpnia.

- Dużym zaskoczeniem było dla nas to, że resort odpowiedział pozytywnie na bardzo nieracjonalne argumenty kierowane przez niektóre grupy interesów. To dziwi, tym bardziej, że cały program został oparty na analizach i dokumentach Instytutu Żywności i Żywienia, a więc jednostki najbardziej kompetentnej w tej sprawie - mówi Stępień.

Jego zdaniem odwieczna dyskusja na temat co jest lepsze: masło czy margaryna, przypomina debatę o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.

- Odpowiedź pewnie nie jest jednoznaczna, natomiast wiemy, że polski przemysł margarynowy ma się dobrze pod względem jakościowym. Mamy nadzieję, że nasze krajowe rozwiązania będą powstawać w zgodzie nie tylko z faktami, ale i rekomendacjami WHO. To nie jest pogląd, który lansujemy w celu zwiększania sprzedaży margaryn, bo nie ma on większego przełożenia na jakieś konkretne wolumeny. Natomiast nie powinniśmy robić czarnego PR wokół produktu, który na to najzwyczajniej nie zasługuje, a to od szkół przecież zaczyna się edukacja dzieci i młodzieży, także w zakresie nawyków żywieniowych - mówi dyrektor generalny PSPO.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH