Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Unimills: Polski rynek ma dla nas duży potencjał

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2010, 15:44
Dyrektor Unimills: Polski rynek ma dla nas duży potencjał

Dyskusja o rynku zdrowej żywności zaczęła się w Polsce stosunkowo niedawno i jest bardzo ożywiona. Musi doprowadzić do tego, że na rynku pojawią się bardziej zaawansowane technologicznie produkty - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Alexander van der Klauw, dyrektor w Unimills Europe.

- Jaka można ocenić sytuację na światowym rynku oleju palmowego?

- Produkcja oleju palmowego na świecie wynosi obecnie ok. 45 mln ton. Średnie spożycie oleju roślinnego wynosi około 25 kg na osobę. W Europie konsumpcja wynosi 54 kg rocznie, w Azji 19 a w Chinach dokładnie 29 kg. Przy szacowanym tempie przyrostu ludności w 2040 roku na świecie będzie 8,9 miliarda ludzi co spowoduje wzrost całkowitego spożycia oleju roślinnego a dodatkowo, z powodu wzrostu gospodarczego, do 30 kg wzrośnie konsumpcja oleju na osobę. Dlatego świat potrzebować będzie dodatkowych 65 mln ton oleju roślinnego. Gdybyśmy mieli pozyskać go z soji potrzeba by było aż 103 mln hektarów, w przypadku rzepaku 44 mln, czyli pola wielkości Francji. Jednak gdy skorzystamy z palm, potrzebnych będzie tylko 12 mln hektarów. Dlatego palmy stanowią przyszłość.

- W jakich krajach będą powstawać nowe plantacje?

- Dopiero co otworzyliśmy szkółkę palm w Liberii. Miną 3 lub 4 lata zanim rozpocznie się właściwa uprawa. By rosnąć palmy potrzebują ciepłego klimatu oraz dużej ilości wody. Szukamy nowych krajów, w których moglibyśmy zakładać uprawy przy minimalnej ingerencji w ich środowisko naturalne.

- Jak ocenia Pan polski rynek pod względem chłonności na produkty z oleju palmowego?

- Polski rynek ma dla nas duży potencjał. Jest jasne, że to rynek rosnący. Jednocześnie populacja w Polsce zapewnia duży rynek zbytu. Dyskusja o rynku zdrowej żywności zaczęła się w Polsce stosunkowo niedawno i jest bardzo ożywiona. Musi doprowadzić do tego, że na rynku pojawią się bardziej zaawansowane technologicznie produkty. Przykładowo - jeżeli polscy producenci ciastek będą chcieli produkować zdrowsze, zawierające mniej tłuszczu wyroby, będą musieli stawiać na wiedzę i innowacje. Polski rynek, jeśli chodzi o tempo rozwoju nie różni się pod tym względem znacząco od rynku europejskiego. Także wymagania konsumentów w Polsce czy innych krajach należących do UE zbytnio się nie różnią. Podsumowując, widzimy w Polsce duży potencjał, ze względu na dużą populację oraz chłonność rynku na innowacje.

- Jakie są plany inwestycyjne Pana firmy w Polsce?

- Mamy poważne plany ekspansji na terenie Europy, ale żadne z nich nie zostały jeszcze ostatecznie zrealizowane.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH