Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

EEC 2019: Nowel przygotowuje się do trzeciej zmiany pokoleniowej (wywiad)

Strona 3 z 4


Autor: AW/portalspozywczy.pl
Data: 10-05-2019, 11:27

Jak zmienia się spożycie pieczywa w Polsce?

Obserwujemy, że zmienia się podejście Polaków do tematu żywienia. Stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami. Ogólnie spożywamy mniej pieczywa, ale sięgamy po produkty wyższej jakości. Klienci wybierają chleby wypiekane na naturalnym zakwasie oraz sięgają po pieczywo z dodatkami funkcjonalnymi, np. nasionami chia, siemieniem lnianym, żeń-szeniem czy bakaliami. Coraz większą popularnością cieszą się również produkty BIO wytwarzane na bazie surowców pochodzących z upraw ekologicznych. Zauważamy też rosnące zainteresowanie pieczywem z oryginalnymi dodatkami, np. chleb z kapustą kiszoną czy z burakami i marchewką czy chleb z owocami. Coraz więcej osób czyta etykiety i stawia na pieczywo o najprostszym składzie, wyprodukowane według tradycyjnych receptur. Dlatego nasze pieczywo ma tzw. „czystą etykietę” – nie zawiera konserwantów, spulchniaczy i wzmacniaczy smaku. Dodatkowo, Polacy coraz chętniej sięgają po produkty piekarnicze w formie przekąski, np. hot-dogi, które mogą być spożywane w drodze do pracy czy szkoły lub pomiędzy spotkaniami. Wybieramy więc przekąski np. w kawiarniach czy na stacjach benzynowych. Dlatego też zmienia się sposób ekspozycji pieczywa – coraz częściej zajmuje centralne lokalizacje punktów sprzedaży.

Jak ważny jest eksport?

Pieczywo Nowel trafia obecnie na 15 rynków zagranicznych, w tym do krajów pozaeuropejskich, np. do Korei czy Stanów Zjednoczonych, gdzie uznawane jest za produkt premium. Eksport stanowi obecnie ok. 30 proc. sprzedaży i ten udział zwiększa się systematycznie w ostatnich latach. Dzisiaj możemy z całą pewnością powiedzieć, że polskie pieczywo ma coraz mocniejszą markę i renomę w Europie.

Polska jest trzecim eksporterem pieczywa w Europie. Ale wysoką jakość polskiego pieczywa doceniają nie tylko Europejczycy, ale również mieszkańcy krajów pozaeuropejskich. To dla nas spore wyzwanie, ale również ogromna satysfakcja zawodowa. Skupiamy się na umacnianiu naszej pozycji na rynkach, na których jesteśmy obecni i rozwoju eksportu w różnych segmentach, nie tylko w kanale nowoczesnym.

Jakie są najważniejsze plusy zmian pokoleniowych?

Sukcesja pozwala nie tylko zachować nieprzerwane działanie firmy, lecz także zachować jej spójność. Z drugiej strony przekazanie władzy w ręce kolejnej generacji pozwala utrzymać dynamikę rozwoju, otwartość na innowacje, nowe technologie oraz elastyczność operacyjną. W Nowel proces zmiany pokoleniowej formalnie jeszcze się nie zakończył. Wraz z siostrą Karoliną jesteśmy przedstawicielami czwartego pokolenia, które uczestniczy w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ale stanowisko Prezesa zajmuje nasza mama, Elżbieta Zajezierska.

więcej informacji:

sukcesja RSS ALERT    /    sukcesja w firmach rodzinnych RSS ALERT    /    Michał Zajezierski RSS ALERT    /    Nowel RSS ALERT    /    piekarnictwo RSS ALERT    /    EEC 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.100.232
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.