Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eksperci: Pieczywo żytnie i pełnoziarniste cieszy się coraz większym powodzeniem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 15-07-2011, 18:05
Eksperci: Pieczywo żytnie i pełnoziarniste cieszy się coraz większym powodzeniem

Oczekiwania konsumentów pieczywa zmieniają się. Klienci coraz większą wagę przywiązują do surowców użytych do produkcji. Dlatego coraz większym powodzeniem cieszy się pieczywo żytnie, pełnoziarniste i z dodatkami - uważają eksperci.

- Dużą rolę odgrywać zaczynają nie tylko walory wizualne wyrobów, ale także wartości odżywcze. W dużo większym stopniu niż jeszcze kilka lat temu konsumenci przywiązują wagę do surowców użytych do produkcji - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Bątkowska, prezes Piekarni Otrębusy.

- Zaobserwować można zainteresowanie pieczywem z dodatkiem różnych ziaren roślin jadalnych oraz pieczywa tradycyjnego, które w pewnym stopniu przypominają czasy dzieciństwa. Powodzenie cieszą się wyroby piekarnicze produkowane na zakwasie, bez dodatku sztucznych barwników i konserwantów. Odchodzi się od pieczywa pszennego na rzecz wypieków z mąki żytniej oraz wyrobów pełnoziarnistych - dodaje.

Zdaniem Grzegorza Nowakowskiego, dyrektora Instytutu Polskie Pieczywo, wybór pieczywa w Polsce jest bardzo duży - to ponad 400 różnych jego rodzajów.

- Najpopularniejsze pozostaje pieczywo mieszane, czyli chleb pszenno-żytni, widoczny jest natomiast wzrost spożycia w segmencie pieczywa żytniego. Z roku na rok coraz większym zainteresowaniem cieszą się gatunki pieczywa z dodatkami, jak słonecznik, dynia, ziarna zbóż oraz z różnych mąk o podwyższonych walorach żywieniowych, np. z mąki orkiszowej - ocenia Grzegorz Nowakowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Eksperci oceniają, że polski, tradycyjny chleb pszenno-żytni cieszy się ogromnym uznaniem zagranicznych konsumentów. Szansą na zaprezentowanie polskich wyrobów jest organizacja mistrzostw Euro 2012.

- Jak szacują organizatorzy Euro 2012 w Polsce, z okazji mistrzostw Europy, przyjedzie do naszego kraju ponad 400 tys. kibiców z zagranicy. Jest to okazja dla wszystkich przedsiębiorców, w tym także piekarzy do zaprezentowania polskich wyrobów. Polski, tradycyjny chleb pszenno-żytni cieszy się ogromnym uznaniem zagranicznych konsumentów. Ponadto samo Euro 2012 daje okazję do stworzenia wyrobów nietypowych, związanych tematycznie z tym wydarzeniem - mówi Katarzyna Bątkowska.

Natomiast dyrektor Instytutu Polskie Pieczywo uważa, że brak współpracy miedzy piekarniami może sprawić, że ta szansa nie zostanie wykorzystana.

- Jedynie chwilowo - w trakcie trwania Euro - niektóre piekarnie w miastach-organizatorach Euro będą mogły zwiększyć sprzedaż, ale bez dalszych perspektyw na wzrosty - ocenia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH