REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Eksperci: Pieczywo żytnie i pełnoziarniste cieszy się coraz większym powodzeniem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 15-07-2011, 18:05
Eksperci: Pieczywo żytnie i pełnoziarniste cieszy się coraz większym powodzeniem

Oczekiwania konsumentów pieczywa zmieniają się. Klienci coraz większą wagę przywiązują do surowców użytych do produkcji. Dlatego coraz większym powodzeniem cieszy się pieczywo żytnie, pełnoziarniste i z dodatkami - uważają eksperci.

REKLAMA

- Dużą rolę odgrywać zaczynają nie tylko walory wizualne wyrobów, ale także wartości odżywcze. W dużo większym stopniu niż jeszcze kilka lat temu konsumenci przywiązują wagę do surowców użytych do produkcji - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Bątkowska, prezes Piekarni Otrębusy.

- Zaobserwować można zainteresowanie pieczywem z dodatkiem różnych ziaren roślin jadalnych oraz pieczywa tradycyjnego, które w pewnym stopniu przypominają czasy dzieciństwa. Powodzenie cieszą się wyroby piekarnicze produkowane na zakwasie, bez dodatku sztucznych barwników i konserwantów. Odchodzi się od pieczywa pszennego na rzecz wypieków z mąki żytniej oraz wyrobów pełnoziarnistych - dodaje.

Zdaniem Grzegorza Nowakowskiego, dyrektora Instytutu Polskie Pieczywo, wybór pieczywa w Polsce jest bardzo duży - to ponad 400 różnych jego rodzajów.

- Najpopularniejsze pozostaje pieczywo mieszane, czyli chleb pszenno-żytni, widoczny jest natomiast wzrost spożycia w segmencie pieczywa żytniego. Z roku na rok coraz większym zainteresowaniem cieszą się gatunki pieczywa z dodatkami, jak słonecznik, dynia, ziarna zbóż oraz z różnych mąk o podwyższonych walorach żywieniowych, np. z mąki orkiszowej - ocenia Grzegorz Nowakowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Eksperci oceniają, że polski, tradycyjny chleb pszenno-żytni cieszy się ogromnym uznaniem zagranicznych konsumentów. Szansą na zaprezentowanie polskich wyrobów jest organizacja mistrzostw Euro 2012.

- Jak szacują organizatorzy Euro 2012 w Polsce, z okazji mistrzostw Europy, przyjedzie do naszego kraju ponad 400 tys. kibiców z zagranicy. Jest to okazja dla wszystkich przedsiębiorców, w tym także piekarzy do zaprezentowania polskich wyrobów. Polski, tradycyjny chleb pszenno-żytni cieszy się ogromnym uznaniem zagranicznych konsumentów. Ponadto samo Euro 2012 daje okazję do stworzenia wyrobów nietypowych, związanych tematycznie z tym wydarzeniem - mówi Katarzyna Bątkowska.

Natomiast dyrektor Instytutu Polskie Pieczywo uważa, że brak współpracy miedzy piekarniami może sprawić, że ta szansa nie zostanie wykorzystana.

- Jedynie chwilowo - w trakcie trwania Euro - niektóre piekarnie w miastach-organizatorach Euro będą mogły zwiększyć sprzedaż, ale bez dalszych perspektyw na wzrosty - ocenia.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH